Activitats extraescolars: beneficis i tipus
Analitzem quines són les millors activitats extraescolars per a infants i quins avantatges tenen

Cada vegada hi ha més oferta d’activitats extraescolars al nostre abast, des de les més clàssiques com la música, el futbol, el bàsquet, el ballet o la gimnàstica rítmica, fins a les opcions més noves com aikido, taitxí, pilates, patinatge, zumba, classes d’expressió corporal, de coaching o, fins i tot, de matemàtiques amb el mètode Kumon, una manera diferent d’estimular els xiquets sobre esta disciplina.
A l’hora de triar este tipus d’activitats hem de tindre en compte els gustos dels xiquets i fer-los partícips en la tria. Un altre factor que és important és poder complir sempre amb els horaris perquè puguen assistir i que no interrompen les activitats quotidianes de la família. Els professors també ens poden ajudar en este aspecte: si tenim algun dubte podem consultar-los en quin tipus d’activitat podem matricular-los.
Tipus d’activitat
Activitats esportives
- Inculquen un estil de vida saludable basat en l’exercici físic.
- Ajuden a millorar la coordinació i la psicomotricitat.
- Aprenen a controlar i tolerar la frustració.
- Desenvolupen els sentiments de companyonia i superació.
- Si és un esport d’equip, beneficia la socialització de xiquets i xiquetes.
- Si és un esport individual, reforça l’autocontrol en els xiquets i xiquetes més actius.

Oci i artístiques (pintura, ball, música, teatre, màgia…)
- Ajuden a saber expressar els sentiments.
- Contribuïxen al desenvolupament de la creativitat i de la imaginació.
- Potencien les destreses manuals i la motricitat fina.
- Estimulen el gust i la sensibilitat per disciplines artístiques.
Académicas (idiomas, matemáticas…)
- Reforcen el que han aprés a l’aula.
- Aporten coneixements extra a xiquets i xiquetes amb desitjos de saber coses noves.
- Donen suport a escolars amb problemes d’aprenentatge.
Recorda:
- Respectar els gustos dels xiquets.
- No carregar-los l’agenda, màxim 3 a la setmana.
- Fer que el xiquet se senta partícip de l’elecció.
- Combinar-ne de diferents tipus: d’aprenentatge, oci i esportives.
- Que l’activitat triada siga concorde amb l’edat del xiquet o xiqueta.
- No utilitzar les extraescolars ni com a premi ni com a càstig.
Què en penses?
Compartix comentaris, opinions i trucs amb la comunitat.