WEB ACCESSIBLE

ATENCIÓ AL CLIENT

ACCÉS Socis-Clients

  • Benvinguts
    • Bienvenidos
    • Welcome
  • Bienvenidos
  • Welcome
Consum
ConsumConsum
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte

Consum compra més de 5.800 tones de fruita de pinyol a agricultors locals esta temporada

You are here:
  1. Home
  2. Uncategorized @va
  3. Consum compra més de 5.800…
7 July, 2023

Es tracta de bresquilles, paraguaians, nectarines, albercocs i prunes, procedents, la major part, de zones de producció de València i Catalunya

Consum compra més de 5.800 tones de fruita de pinyol per a esta campanya a agricultors regionals de València, Lleida i Múrcia. Esta xifra suposa un increment del 17% sobre la campanya anterior. La Cooperativa aposta per productes de proximitat o de “km 0” per proveir els seus més de 870 supermercats, entre Consum i franquícies Charter. La major part de la fruita de pinyol de la campanya és d’origen València i Catalunya, encara que també en distribuïx varietats procedents de zones de cultiu de Múrcia, Sevilla, la vall d’El Jerte, Badajoz i Aragó.

Enguany, Consum ha incrementat la compra de bresquilla roja i groga en un 15% respecte de l’any anterior, fonamentalment a agricultors de València i Castelló, i també distribuirà un 11% més de paraguaians, de zones de producció de Múrcia, Badajoz, Lleida i Aragó. La Cooperativa ha augmentat també en un 16% el volum de compra de nectarines, un 26% la d’albercocs i un 15% la de prunes, la major part a agricultors de Badajoz, Lleida, Aragó i Sevilla.

La temporada de fruita de pinyol va començar el mes de maig amb el bresquilla roja, a la qual es van sumar gradualment la resta de varietats: bresquilla groga, paraguaià, nectarina, albercoc i prunes, en funció del moment òptim de consum de cada una. La campanya de fruita de pinyol s’allarga fins a aproximadament el final del mes d’octubre.

A la Comunitat Valenciana, Consum té previst comprar prop de 1.100 tones de fruita de pinyol per a esta campanya, un 19% més que l’any passat. A Catalunya, les previsions són d’arribar a 200.000 quilos, un 17% més que la en campanya passada.

Producte de proximitat

En 2022, la Cooperativa va fer compres a més de 4.500 proveïdors per valor de 2.490,2 milions d’euros. El 98,8% de les compres es va efectuar a proveïdors nacionals i, d’estes, el 67,6% va anar a productors locals de les comunitats autònomes on està present, a fi d’estimular el desenvolupament econòmic en la seua àrea d’influència.

Del total de la gamma Consum que oferix en les seues tendes, 2.786 productes són regionals; és a dir, es distribuïxen només en determinades províncies o localitats. D’esta manera, l’assortiment posa en valor els productes autòctons que, a més d’adaptar-se als gustos dels consumidors, també estimulen l’economia local.

Entre les campanyes més rellevants quant a producte local, destaca la dels cítrics amb la distribució de taronges i mandarines amb indicació geogràfica protegida (IGP) Cítrics Valencians i la IGP Clementines Terres de l’Ebre, així com altres indicacions protegides i de proximitat amb les quals la Cooperativa manté una vinculació cada temporada, com la denominació d’origen protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, la DOP Raïm del Vinalopó, la IGP Poma de Girona o la DO Xufa de València, entre d’altres.

Amb esta aposta pels productes de proximitat, Consum, d’una banda, genera riquesa local i regional, oferint al consumidor els productes en el moment òptim de consum, i, de l’altra, reduïx l’impacte ambiental amb la reducció dels processos de transport i logística, per complir així la seua responsabilitat social com a Cooperativa.

Descarregar nota de premsa

Descarregar tall de veu

7 July, 2023

Post navigation

PreviousPrevious post:Consum obre a Pulpí la sixena tenda de l’any, la segona d’este 2023 a Andalusia  NextNext post:El 74% dels consumidors inclouen criteris mediambientals en les decisions de compra

Noticias relacionadas

Consum obri una nova tenda en el parc comercial de Massanassa
21 May, 2025
El director general de Consum, Antonio Rodríguez. ha presentat este matí els resultats de la Cooperativa de 2024.
Consum va facturar 4.707,3 milions d’euros en 2024, un 7,3% més que l’any anterior
7 May, 2025
Consum de Paiporta (Plaça de l'església)
Consum reobri l’última de les tres tendes afectades per la dana a Paiporta
24 April, 2025
Plataforma de Silla.
La plataforma logística de Consum de Silla obté el certificat Lean ISO 18404 que avala la sostenibilitat de la seua gestió
16 April, 2025
El Consum d'Algemesí (Avda. Generalitat) ha reobert hui les seues portes després de la dana.
  Consum reobri hui dos de les tendes afectades per la dana a Algemesí i Sedaví
10 April, 2025
Trabajadores del Consum de Villarrobledo (Albacete).
Consum oferix més de 3.500 llocs de treball per reforçar la seua plantilla a la campanya d’estiu  
7 April, 2025
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Xarxa Logística
  • Premsa
  • Contacte
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies

900 500 126
Atenció al client de Consum
Consum
Avís legal | Condicions d'ús | Condicions d'ús i privacitat particulars | Política de privacitat | Política de cookies | | Capital Social Voluntari | Xarxes socials | Declaración de Accesibilidad

© Copyright - Consum Cooperativa 2024