La Cooperativa manté la seua aposta pel producte de proximitat
Consum oferix en les seues tendes més de 13.200 tones de creïlla d’origen nacional, un 6% més que la temporada anterior. La creïlla nacional, que està present en totes les tendes de la xarxa, suposa prop del 60% del volum total de venda d’este producte de la Cooperativa i té l’origen en zones de producció de Castella i Lleó, la Regió de Múrcia, Andalusia i la Comunitat Valenciana.
La Cooperativa manté l’aposta pel producte de proximitat i allarga al màxim l’origen nacional de la creïlla nova, que s’oferix en els supermercats durant quasi huit mesos a l’any, aproximadament des de maig fins a novembre. Durant la campanya, Consum n’oferix diferents varietats, des de les més primerenques, com la colomba o la lucinda, que generalment es preferixen per a la cocció, fins a les més tardanes, com la soprano o l’alegria, més indicades per a fregir. A més, disposa d’alternatives de producte nacional durant tot l’any.
Ampliar tant com siga possible la duració de les campanyes de fruita i verdura d’origen nacional, sempre mantenint tots els requisits de qualitat, és un dels objectius de Consum, que treballa amb els seus proveïdors en la planificació i la projecció de la collita per ajustar els desenvolupaments de les varietats. En la mateixa línia, la Cooperativa està compromesa amb la cura i el control del producte des de la sembra, i col·labora en la selecció de les llavors i la terra de cultiu amb la finalitat d’obtindre una collita natural i respectuosa amb el medi ambient.
Suport a l’economia local
El 98,5% de les compres que Consum va efectuar en 2004, amb un total de més de 3.000 milions d’euros, es van fer a proveïdors nacionals, i el 66,8% a proveïdors de les comunitats autònomes on estem presents. Consum promou activament el desenvolupament econòmic local. De fet, el 80% dels aliments frescos que la Cooperativa ven a granel (fruita, verdura, carn i peix de venda personalitzada) tenen origen Espanya.
A més, Consum oferix prop de 2.500 referències regionals. Es tracta de productes que es distribuïxen, exclusivament, en determinades províncies o localitats. La Cooperativa promou així els productes autòctons i s’adapta als gustos dels consumidors de cada regió.
Entre les campanyes més rellevants quant a producte local, destaquen la dels cítrics, amb la indicació geogràfica protegida (IGP) Cítrics Valencians, i la de la fruita de pinyol, amb la IGP Bresquilla de Cieza. La Cooperativa manté el vincle cada temporada amb altres segells de qualitat i de proximitat, com la denominació d’origen protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, la DOP Raïm del Vinalopó, la IGP Poma de Girona i la DO Xufa de València, entre d’altres.