• null

    1975

    L’inici de la marxa de la cooperativa valenciana Consum arranca en 1975 com una cooperativa de consum, amb l’obertura del seu primer establiment a Alaquàs (València) i un col·lectiu de 600 socis consumidors.

    Des de llavors, l’evolució de Consum s’ha caracteritzat per un creixement continuat fins a posicionar-se, en l’actualitat, com la cooperativa més gran d’Espanya per nombre de socis i una de les primeres empreses del sector de la distribució. El ràpid creixement inicial de la xarxa comercial i del nombre de socis consumidors va consolidar una realitat empresarial a la qual es van anar sumant xicotetes cooperatives de consum que hi havia en algunes localitats com Silla, Enguera i l’Olleria (València).

  • null

    1987

    A partir de 1987, es produeix un canvi en les pautes d’expansió de la cooperativa Consum, amb l’adquisició d’altres empreses de distribució de més envergadura: Vegeva, Ecoben, Alihogar i Jobac a la Comunitat Valenciana, a més de Distac i Disbor a Catalunya.

  • null

    1990-2004

    La cooperativa Consum va formar part del Grup Eroski, aliança comercial que va finalitzar al febrer de 2004, després de la decisió de la cooperativa Consum de desvincular-se’n per divergències en el model organitzatiu que progressivament s’anava conformant.

  • null

    2004-2007

    Després de l’eixida del Grup Eroski en 2004, Consum inicia una expansió ambiciosa, basada en un creixement orgànic (de supermercats propis) i a través de l’adquisició d’altres empreses. En 2007, Consum incrementa amb 53 supermercats Supersol la xarxa de supermercats Consum i Consum Basic de què disposa a Catalunya, i consolida així la seua expansió a Catalunya. Aquell mateix any, la Cooperativa també adquirix 62 supermercats de Caprabo, repartits per la Comunitat Valenciana, Múrcia, Castella-la Manxa i Andalusia, i d’esta manera reforça la seua posició estratègica en l’arc mediterrani. A partir de llavors, s’implanta el model de supermercat de 1.500-1.800 m² de sala de venda, amb pàrquing inclòs i, en molts casos, en edificis exempts i amb tot tipus de seccions, apostant pels frescos i servicis al consumidor, a més de noves seccions.

  • null

    2010

    Al maig de 2010, adquirix 21 supermercats a Vidal Europa i un a Eroski, seguint la seua política d’expansió orgànica. La Memòria de Sostenibilitat 2009 obté, per primera vegada, la certificació de la categoria més alta en matèria de sostenibilitat, certificada amb el nivell A+ del Global Reporting Initiative (GRI). En 2011, Consum estandarditza el seu programa Profit de gestió responsable d’aliments, a través del qual fa donacions d’aliments a centenars d’entitats socials, menjadors socials i ONG de les zones on està implantada.

  • null

    2012-2014

    En 2012, s’inaugura la plataforma logística de Las Torres de Cotillas, a la Regió de Múrcia, que va suposar una inversió de 70 milions d’euros i la generació de 300 llocs de treball directes i 270 d’indirectes. També es va posar en marxa el nou magatzem automatitzat d’alta productivitat en la plataforma de Consum a Silla (València), que va comptar amb una inversió de 2,8 milions d’euros. També es va produir el llançament de la nova secció de perfumeria de Consum. En 2013, s’inaugura la segona fase de la plataforma logística de Las Torres de Cotillas, a la Regió de Múrcia, amb una inversió de 20 milions d’euros i la generació de 110 llocs de treball directes. Les plataformes de mercaderies generals de Consum, a Silla (València) i a Sant Boi de Llobregat (Barcelona), obtenen la certificació de Marca N AENOR a l’“Excel·lència en el servici en tendes” per les seues cartes de servicis de les dos instal·lacions. És la primera cooperativa agroalimentària espanyola que obté esta certificació. I en 2014, s’inaugura la plataforma logística de la Zona Franca a Barcelona, amb una inversió de 50 milions d’euros i la generació de 170 llocs de treball directes. Consum arriba a les 200 tendes amb el nou model de secció de perfumeria.

  • null

    2015

    Consum complix el seu 40é aniversari, amb una xarxa comercial de 650 supermercats, entre Consum i la franquícia Charter, una facturació de 2.121 milions d’euros, una plantilla de més de 12.433 persones i més de 2,6 milions socis clients.

  • null

    2016-2020

    Consum estrena la seua tenda online per a València i la seua àrea metropolitana. A més, incorpora camions de gas al seu parc logístic que reduïxen les emissions de CO2 un 30%. Consum implanta l’ús de CO2 en els seus sistemes de refrigeració de les tendes ecoeficients. En 2017, estén la seua tenda online a Barcelona i és reconeguda pel Ministeri d’Agricultura com l’única empresa de distribució amb certificació sobre la seua petjada de carboni. També obté el distintiu “Igualtat en l’Empresa” del Ministeri de Sanitat. En 2019, redissenya el seu model de supermercat per a posar el client en el centre i millorar la seua experiència. A més, comença a instal·lar punts de recàrrega per a cotxe elèctric en els seus aparcaments. En 2020, amb motiu de la pandèmia del coronavirus, Consum va invertir més de 12 milions d’euros en mesures de seguretat per als seus clients i treballadors. Va ser el primer supermercat espanyol a implantar l’ús obligatori de la mascareta en l’interior.

  • null

    Actualitat

    Consum compta amb més de 800 supermercats, entre propis i franquícies Charter, distribuïts per Catalunya, la Comunitat Valenciana, Múrcia, Castella-la Manxa, Andalusia i Aragó. Amb més de 3,6 milions de socis clients i 17.386 treballadors, Consum és l’única empresa de distribució amb el Certificat d’Empresa Familiarment Responsable (Efr). En 2020 la Cooperativa ha sigut certificada amb el segell Top Employers, per octau any consecutiu, com una de les Millors Empreses d’Espanya per a treballar. La petjada de carboni de la Cooperativa s’ha reduït un 86,6% des de 2015. A més, és la primera empresa de distribució que ha obtingut el segell “Reduïsc” del Ministeri per a la Transició Ecològica i el 100% dels supermercats Consum són ecoeficients.

“En l’actualitat Consum compta amb més de 791 supermercats entre Consum i franquícies Charter.”

“El nostre col·lectiu de socis-clients supera ja els 3 milions de persones.”