WEB ACCESSIBLE

ATENCIÓ AL CLIENT

ACCÉS Socis-Clients

  • Benvinguts
    • Bienvenidos
    • Welcome
  • Bienvenidos
  • Welcome
Consum
ConsumConsum
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte

El 74% dels consumidors inclouen criteris mediambientals en les decisions de compra

You are here:
  1. Home
  2. Uncategorized @va
  3. El 74% dels consumidors inclouen…
11 July, 2023

La Cooperativa ha reunit experts en sostenibilitat ambiental en el nové Encontre #DecirHaciendo sobre Economia Circular

El 74% dels consumidors espanyols considera importants les qüestions mediambientals en les decisions de compra, segons es desprén de l’últim informe d’AECOC Shopperview. A més, el 50% de la societat espanyola ha deixat de comprar productes de marques que consideren no sostenibles, i inclús ha canviat d’establiment per continuar comprant productes sostenibles més barats, segons ha comentat Cinta Bosch, gerent de Sostenibilitat d’AECOC, durant el nové Encontre #DecirHaciendo de Consum sobre Economia Circular, celebrat este matí a València.

 

“Inclús en un moment com l’actual, en què el factor preu és determinant en la decisió de compra, els consumidors reclamen productes saludables, convenients i sostenibles”, ha explicat Bosch, que ha indicat que les empreses de distribució treballen per donar resposta a esta preocupació creixent.  De fet, huit de cada deu empreses de distribució a Espanya utilitzen plàstic reciclable o reutilitzable, en els seus productes o processos, i el 34% d’estes empreses té previst augmentar-ne l’ús, segons es desprén de l’últim Informe sobre sostenibilitat en el gran consum. A més, el 95% disposa de mesures per a la separació o recuperació de residus,

No obstant això, l’economia circular no seria possible si, a més de la voluntat de les empreses, no hi haguera gestors de residus d’envasos intermediaris que oferiren solucions sostenibles per a la fabricació de nous envasos reciclats i reciclables. Este és el cas de SAICA NATUR, una empresa amb més de 80 anys d’història que fabrica envasos a partir de residus de cartó i plàstic de les empreses. Es tracta de la gestora que recicla i valoritza tots els residus de la Cooperativa en les seues 6 plataformes logístiques i en la seu de Silla.

 

Projectes d’economia circular

A més, des de l’any 2022 també es desenvolupa un projecte d’economia circular amb Consum que transforma el poliestiré expandit (EPS), conegut popularment com porexpan, procedent dels residus recuperats a les plataformes logístiques de la Cooperativa de supermercats, en mobles per a la secció de forn dels supermercats. Esta iniciativa permet el reciclatge, la transformació i la reintroducció de 10.000 kg de plàstic, i ja s’ha implantat en 49 tendes, segons ha explicat en la Trobada Marc López, director de Desenvolupament de Negoci de SAICA NATUR.  Esta mesura s’anirà estenent progressivament a tota la xarxa fins a l’any 2025.

 

Segons López, l’economia circular és una necessitat i una aposta de futur “perquè els preus de les matèries primeres continuen elevats, els recursos naturals s’estan esgotant i hem de minimitzar l’impacte mediambiental per a complir l’agenda 2030.

 

Sostenibilitat en la compra

Consum, com a cooperativa i empresa d’economia social, té la sostenibilitat en el centre de la seua gestió empresarial des d’un triple vessant: econòmic, social i mediambiental, gestió que és auditada externament seguint els requisits internacionals del GRI.

 

“Un model de producció i consum més sostenible, en el qual els recursos s’aprofiten al màxim amb l’objectiu de fer l’ús més eficient possible de les matèries primeres. Fer cada vegada més amb menys”, segons ha afirmat Elías Amor, cap d’Àrea de Sostenibilitat de Consum. “L’economia circular és un altre gran puntal de la gestió ambiental de la cooperativa, que treballa fonamentalment en dos nivells: l’ecoeficiència en el consum de materials i l’arreplega selectiva i la valorització dels residus”, ha afegit Amor.

 

El cap de l’Àrea de Sostenibilitat de Consum ha repassat totes les accions que la Cooperativa du a terme per a aconseguir que la compra d’aliments siga el màxim de sostenible possible: mitjançant la reducció de plàstic, com la bossa de 70% de plàstic reciclat; amb la bossa compostable de les seccions de frescos, i racionalitzant l’ús del plàstic en les tendes i substituint-lo per plàstic reciclat, amb un estalvi de 880 quilos de plàstic a l’any. A això se suma l’aposta per l’ecodisseny per a l’embalatge de marca pròpia Consum i el foment del reciclatge i l’economia circular, com és el servici d’arreplega de bosses de plàstic per a la compra online i el servici a domicili, amb un estalvi de 873 tones a l’any, entre d’altres.

 

Economia circular en el sector primari

“L’economia circular en l’àmbit rural pot actuar com un element dinamitzador, pot fixar la població i és, en si mateixa, menys contaminant. És una verdadera aposta per la sostenibilitat”, segons ha comentat Carolina Femenia, periodista especialitzada en el món rural.

 

Femenia n’ha presentat alguns exemples, com una formatgeria que té unes ovelles criades de manera ecològica i que, a més del formatge, produïx compost per a ús agrícola, fet que la convertix en atractiu per al turisme agrícola.  “Es tanca el cercle i es mou l’economia de la població. Les persones que viuen i treballen en zones rurals saben que no poden quedar-se només amb el producte, han d’anar més enllà, donar-li més recorregut. En el món rural, els principis de l’economia circular han d’actuar com a palanca de canvi, retenció i atracció perquè s’apliquen d’una manera molt més tangible que en els processos industrials”, ha conclòs la periodista Carolina Femenia.

Descarregar nota de premsa

Descarregar tall de veu

11 July, 2023

Post navigation

PreviousPrevious post:Consum compra més de 5.800 tones de fruita de pinyol a agricultors locals esta temporadaNextNext post:Consum obri dos noves tendes a Alginet i El Ejido i ja supera el 50% de la previsió d’obertures per al 2023  

Noticias relacionadas

Consum obri una nova tenda en el parc comercial de Massanassa
21 May, 2025
El director general de Consum, Antonio Rodríguez. ha presentat este matí els resultats de la Cooperativa de 2024.
Consum va facturar 4.707,3 milions d’euros en 2024, un 7,3% més que l’any anterior
7 May, 2025
Consum de Paiporta (Plaça de l'església)
Consum reobri l’última de les tres tendes afectades per la dana a Paiporta
24 April, 2025
Plataforma de Silla.
La plataforma logística de Consum de Silla obté el certificat Lean ISO 18404 que avala la sostenibilitat de la seua gestió
16 April, 2025
El Consum d'Algemesí (Avda. Generalitat) ha reobert hui les seues portes després de la dana.
  Consum reobri hui dos de les tendes afectades per la dana a Algemesí i Sedaví
10 April, 2025
Trabajadores del Consum de Villarrobledo (Albacete).
Consum oferix més de 3.500 llocs de treball per reforçar la seua plantilla a la campanya d’estiu  
7 April, 2025
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Xarxa Logística
  • Premsa
  • Contacte
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies

900 500 126
Atenció al client de Consum
Consum
Avís legal | Condicions d'ús | Condicions d'ús i privacitat particulars | Política de privacitat | Política de cookies | | Capital Social Voluntari | Xarxes socials | Declaración de Accesibilidad

© Copyright - Consum Cooperativa 2024