Innovar per a les persones
Millorar de forma innovadora els processos i els servicis orientats a les persones aprofitant el potencial de les noves tecnologies és cooperativa.
La innovació és un canal a través del qual es poden desenvolupar productes i servicis nous que faciliten la vida a les persones. Este concepte va molt lligat als valors de Consum, que intenta millorar any rere any per satisfer les necessitats de tots els seus grups d’interés, treballant per construir junts un valor afegit que els ajude a avançar de manera sostenible. Així, la Cooperativa ha invertit 26,9 milions d’euros en matèria d’innovació en 2024, un 17,5% més que en l’exercici anterior. Entre els projectes més destacats iniciats l’exercici passat hi ha:
Innovació en l’experiència de client:
- Ampliació de les caixes d’autoservici
- Extensió retirada fullet comercial en paper
- Enviament del fullet comercial per mitjà de whatsapp
- Digitalització de la informació de producte
- Anàlisi de les enquestes de veu de client
- Digitalització de contractes i convenis
Innovació per al treballador:
- Implantació del nou erp-sap
- Software routing maps tracking tv
Observatori TIC
Amb l’objectiu d’experimentar i aplicar en entorns reals les noves aplicacions que després s’implanten en supermercats i plataformes amb més garantia d’èxit, Consum disposa de l’Observatori TIC. Es tracta d’un espai tecnològic dividit en tres zones. Una primera zona de recepció per a visites i treball de desenvolupaments nous amb els proveïdors. Una segona que té els mateixos equipaments, servicis i condicions que una tenda pilot per a poder fer proves abans de dur una nova tecnologia a una tenda real. I, la tercera, on el personal TIC testa internament aplicacions informàtiques i servicis com la telefonia IP de les tendes abans de la prova.
Relació amb clients
Amb la finalitat de conéixer els hàbits de compra i consum dels clients, se n’identifiquen les necessitats i expectatives en relació amb els diferents productes per a introduir-hi millores. En 2024 s’han fet 51 reunions de grup i cocreació, 32 compres acompanyades i 350 entrevistes, tant online com presencials. A més, també s’han fet 286.633 enquestes a clients amb la finalitat de conéixer la seua opinió sobre l’experiència de compra i els productes de marca pròpia.
Gràcies a la implicació i col·laboració dels socis clients en el llançament i la reformulació de productes, i sempre sota les premisses de salut, sostenibilitat i qualitat, en 2024 s’ha l’assortiment de marca pròpia amb els productes següents:
- Llançament de noves referències de drogueria
- Reformulació i adequació a mercat de vint-i-quatre referències de menjar preparat
- Renovació de la imatge i ampliació de referències d’alimentació salada
- Renovació de la imatge i ampliació de referències d’alimentació dolça
- Imatge renovada i ampliació de l’assortiment de gels de bany
- Imatge renovada i ampliació de l’assortiment de gelats amb quatre noves referències
- Imatge renovada i ampliació de la gamma d’infusions
Millora contínua
Consum disposa d’un Programa de Millora Contínua que té per objectiu que treballadors de supermercats i plataformes puguen fer propostes de millora i participar activament en els processos interns d’innovació.
En 2024 s’han presentat 11.744 iniciatives de millora, de les quals se n’han aprovat 1.174 i se n’han implantat 936, amb una inversió agregada de 702.488,60 euros.