Innovar per a les persones
Millorar de forma innovadora els processos i els servicis orientats a les persones aprofitant el potencial de les noves tecnologies és cooperativa.
La innovació és un canal a través del qual es poden desenvolupar productes i servicis nous que faciliten la vida a les persones. Este concepte va molt lligat als valors de Consum, que intenta millorar any rere any per a satisfer les necessitats de tots els seus grups d’interés, treballant per a construir junts un valor afegit que els ajude a avançar de manera sostenible. Així, la Cooperativa ha invertit 20,8 milions d’euros en 2021 en matèria d’innovació. Entre els projectes més destacats iniciats l’exercici passat hi ha:
Innovació en l’experiència de client:
-
Tractament innovador en les safates de forn
-
Mànecs tractats contra la covid-19
-
Integració de la tenda online en l’app Món Consum
-
Ampliació de les caixes d’autoservici
Innovació per al treballador:
-
Realitat virtual per a la formació del personal de caixa
-
Digitalització de les gestions administratives del treballador
-
Optimització de recursos formatius
-
Adopció de RPA (robotic process automation)
Observatori TIC
Amb l’objectiu d’experimentar i aplicar en entorns reals les noves aplicacions que després s’implanten en supermercats i plataformes amb més garantia d’èxit, Consum disposa de l’Observatori TIC. Es tracta d’un espai tecnològic dividit en tres zones. Una primera zona de recepció per a visites i treball de desenvolupaments nous amb els proveïdors. Una segona que té els mateixos equipaments, servicis i condicions que una tenda pilot per a poder fer proves abans de dur una nova tecnologia a una tenda real. I, la tercera, on el personal TIC testa internament aplicacions informàtiques i servicis com la telefonia IP de les tendes abans de la prova.
Relació amb clientes
Amb la finalitat de conéixer els hàbits de compra i consum dels clients, se n’identifiquen les necessitats i expectatives en relació amb els diferents productes per a introduir-hi millores. En 2021 s’han fet 28 reunions de grup i cocreació, 38 compres acompanyades i 52 entrevistes i etnogràfiques, així com 70 tests conceptuals i d’imatge dels productes. En total, s’han efectuat més de 146.800 enquestes a clients.
Gràcies a la implicació i col·laboració dels socis clients en el llançament i la reformulació de productes, i sempre davall les premisses de salut, sostenibilitat i qualitat, en 2021 s’han posat a la venda els productes innovadors de marca pròpia següents:
-
Bolquers d’última tecnologia
-
Nova gamma de proteics
-
Reformulació de productes Vitality
-
Nou format per a la fruita deshidratada
-
Nova Línia Kyrey Àcid Hialurònic
Millora contínua
Consum disposa d’un Programa de Millora Contínua que té per objectiu que treballadors de supermercats i plataformes puguen fer propostes de millora i participar activament en els processos interns d’innovació.
A més, les plataformes logístiques han consolidat la implantació del sistema de gestió Lean, que tracta d’eliminar processos que no aporten valor a l’experiència final dels clients, com ara moviments ineficaços, sobreproducció o esperes.