Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Búsqueda
Shopping Cart
Breadcrumbs
Section Prev
Click To Action TEST

Innovar per a les persones

Millorar de forma innovadora els processos i els servicis orientats a les persones aprofitant el potencial de les noves tecnologies és cooperativa.

Custom Text TEST

La innovació és un canal a través del qual es poden desenvolupar productes i servicis nous que faciliten la vida a les persones. Este concepte va molt lligat als valors de Consum, que intenta millorar any rere any per a satisfer les necessitats de tots els seus grups d’interés, treballant per a construir junts un valor afegit que els ajude a avançar de manera sostenible. Així, la Cooperativa ha invertit 20,8 milions d’euros en 2021 en matèria d’innovació. Entre els projectes més destacats iniciats l’exercici passat hi ha:

Innovació en l’experiència de client:

  •  
  • Tractament innovador en les safates de forn

  • Mànecs tractats contra la covid-19

  • Integració de la tenda online en l’app Món Consum

  • Ampliació de les caixes d’autoservici

Innovació per al treballador:

  •  
  • Realitat virtual per a la formació del personal de caixa

  • Digitalització de les gestions administratives del treballador

  • Optimització de recursos formatius

  • Adopció de RPA (robotic process automation)

Observatori TIC

Amb l’objectiu d’experimentar i aplicar en entorns reals les noves aplicacions que després s’implanten en supermercats i plataformes amb més garantia d’èxit, Consum disposa de l’Observatori TIC. Es tracta d’un espai tecnològic dividit en tres zones. Una primera zona de recepció per a visites i treball de desenvolupaments nous amb els proveïdors. Una segona que té els mateixos equipaments, servicis i condicions que una tenda pilot per a poder fer proves abans de dur una nova tecnologia a una tenda real. I, la tercera, on el personal TIC testa internament aplicacions informàtiques i servicis com la telefonia IP de les tendes abans de la prova.

Relació amb clientes

Amb la finalitat de conéixer els hàbits de compra i consum dels clients, se n’identifiquen les necessitats i expectatives en relació amb els diferents productes per a introduir-hi millores. En 2021 s’han fet 28 reunions de grup i cocreació, 38 compres acompanyades i 52 entrevistes i etnogràfiques, així com 70 tests conceptuals i d’imatge dels productes. En total, s’han efectuat més de 146.800 enquestes a clients.

Gràcies a la implicació i col·laboració dels socis clients en el llançament i la reformulació de productes, i sempre davall les premisses de salut, sostenibilitat i qualitat, en 2021 s’han posat a la venda els productes innovadors de marca pròpia següents:

  • Bolquers d’última tecnologia

  • Nova gamma de proteics

  • Reformulació de productes Vitality

  • Nou format per a la fruita deshidratada

  • Nova Línia Kyrey Àcid Hialurònic

Millora contínua

Consum disposa d’un Programa de Millora Contínua que té per objectiu que treballadors de supermercats i plataformes puguen fer propostes de millora i participar activament en els processos interns d’innovació.

A més, les plataformes logístiques han consolidat la implantació del sistema de gestió Lean, que tracta d’eliminar processos que no aporten valor a l’experiència final dels clients, com ara moviments ineficaços, sobreproducció o esperes.

Modal Register
Modal Register Socio