Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Búsqueda
Shopping Cart
Breadcrumbs

Consum compra 7.753 tones de fruita de pinyol d’origen local, un 19% més que la campanya anterior

23 Juliol 2025

Bresquilles, paraguaians, nectarines, albercocs i prunes, que estaran en les tendes fins a final del mes d’octubre.
Consum ha comprat més de 7.700 tones de fruita de pinyol per a esta campanya, un 19% més que la campanya anterior. La fruita de pinyol és d’origen Co-munitat Valenciana i Catalunya i de zones de cultiu de la Regió de Múrcia, Andalusia, Extrema-dura i Aragó. La Cooperativa manté l’aposta pels productes de proximitat per a abastir els prop de mil supermercats de què disposa, entre tendes Consum i franquícies Charter.   

Enguany, Consum ha incrementat la compra d’albercocs, nectarines, paraguaians i bresquilles (groga i roja) prop d’un 18% respecte de l’any anterior i un 15% la de prunes. La major part d’esta fruita de pinyol prové d’agricultors locals de Múrcia, Badajoz, Lleida, Aragó i Sevilla.

La temporada de fruita de pinyol va començar el mes de juny amb les prunes roges, els alber-cocs i les bresquilles roges, a les quals es van sumar gradualment la resta de varietats: bres-quilla groga, paraguaià, nectarina, albercoc i prunes, en funció del moment òptim de consum de cada una. La campanya de fruita de pinyol s’allarga fins al final del mes d’octubre, aproxi-madament.

Producte de proximitat
Les zones que proveïxen més fruita de pinyol són la Comunitat Valenciana, Catalunya i la Re-gió de Múrcia. A la Comunitat Valenciana, Consum té previst comprar més de 900.000 quilos de fruita de pinyol per a esta campanya, un 14% més que l’any passat. Totes les referències de la Comunitat tenen origen “Serrania del Túria”. D’altra banda, la previsió a Catalunya és de su-perar els 300.000 quilos, un 15% més de producte regional que la campanya passada i amb origen “Fruites del Camp de Lleida”. A la Regió de Múrcia, Consum treballa la fruita de pinyol amb la indicació geogràfica protegida (IGP) “Bresquilla de Cieza”. Enguany, la Cooperativa n’ha comprat més de 20.000 quilos, un 22% més.

El Programa de Transport en Origen (TEO) de Consum adquirix una rellevància especial en campanyes de proximitat como la de la fruita de pinyol. Els productes s’arrepleguen directa-ment del proveïdor, per a optimitzar així els temps i garantir el control de la cadena de fred. Això, a més de permetre un subministrament sense estocs, millora la qualitat i la frescor de la fruita, que arriba a les tendes poques hores després que l’hagen collida. 

Suport a l’economia local 
El 98,5% de les compres que Consum va efectuar en 2004, amb un total de més de 3.000 milions d’euros, es van fer a proveïdors nacionals, i el 66,8% a proveïdors de les comunitats autònomes on estem presents. Consum promou activament el desenvolupament econòmic local.  De fet, el 80% dels aliments frescos que la Cooperativa ven a granel (fruita, verdura, carn i peix de venda personalitzada) tenen origen Espanya. 

A més, Consum oferix prop de 2.500 referències regionals. Es tracta de productes que es dis-tribuïxen, exclusivament, en determinades províncies o localitats. La Cooperativa promou així els productes autòctons i s’adapta als gustos dels consumidors de cada regió. 

Entre les campanyes més rellevants pel que fa a producte local destaca, a més de la fruita de pinyol, la dels cítrics, amb la indicació geogràfica protegida “Cítrics valencians”. La Cooperativa manté el vincle cada temporada amb altres segells de qualitat i de proximitat, com la denomi-nació d’origen protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, la DOP Raïm del Vinalopó, la IGP Poma de Girona i la DO Xufa de València, entre d’altres.

Declaracions de Javier Quiles, director de Relacions Externes de Consum. 

 

Modal Register