Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Búsqueda
Shopping Cart
Breadcrumbs

Vins per a marisc

Subtítulo

Eva Pizarro

Sumiller en restaurante Fierro i formadora en Tandem Gastronómico.

Imagen destacada
Vinos para marisco
Body

Abans d’entrar en matèria, cal definir què és el marisc, ja que continua sent una qüestió dubtosa, sobretot quan abordem possibles temes d’al·lèrgies o intoleràncies.

“El marisc fa referència a tots els animals marins, invertebrats i comestibles, i es classifiquen en crustacis, mol·luscos i equinoderms.”

 

 

Per tant, s’hi inclouen gambetes, crancs, llagostins, percebes, clòtxines, cloïsses, calamarons, eriçons de mar, gambes, polps...

Són ben preats tots els que provenen de la costa nord-oest, com ara Galícia, Astúries i Cantàbria, però no hem d’oblidar els d’origen mediterrani com València, Mallorca o Catalunya, així com tots els típics de la costa andalusa.

Hi ha una dita que diu així: El marisc es menja només en els mesos que tenen erre, perquè es considera que és quan estan en el millor moment. La veritat és que Nadal i estiu en són l’època estrela.

Però hi ha una manera per a aconseguir que el marisc siga encara millor, que és acompanyar-lo d’un bon vi. Però quin és l’ideal?

La clau per a un bon maridatge consistix en l’equilibri entre plat i vi, i ací pareix que els vins blancs s’emporten la palma amb el marisc. El caràcter fresc, l’acidesa vibrant i, sovint, les notes salines els fan l’acompanyament perfecte.

 

 

 

 

Bloque 2

Ací tens algunes claus:

  • Albarinyo: té l’origen a les Rías Baixas, a Galícia, bressol també d’alguns dels millors mariscos del país, com ara cloïsses, catxels i ostres, a l’altura dels millors del món. No en va, albarinyo i mol·luscos són un maridatge històric. Passejar per Cambados amb una copa de vi de la DO Rías Baixas, amb l’olor de salnitre de les platges, són el millor marc per a disfrutar en una terrassa d’un plat d’ostres.
  • Verdejo: en la DO Rueda trobem la millor expressió d’este raïm caracteritzat per tocs herbacis i lleugerament amargs, amb acidesa moderada. Perfecte maridatge de calamars, calamarons o crancs.
  • Vins de xerés: en esta denominació d’origen, emblemàtica per la singularitat dels vins, trobarem parelles indiscutibles. La potència d’uns eriçons de mar amb un fino és sublim, un mançanilla amb marisc en escabetx o un amontillat amb el sabor profund d’una gamba a la planxa són només alguns exemples per a disfrutar.
  • Vins espumosos: Qui no ha sentit a dir allò d’“ostres i bambolles”? I és que els caves i espumosos funcionen a les mil meravelles amb mol·luscos i marisc.  T’assegurem un extra de sabor en les receptes.
  • Vins rosats: també són perfectes amb marisc, gambes, gambetes, llagostins… pur maridatge cromàtic.

Quan es busca un vi per al marisc, habitualment es pensa en els blancs, però no sempre és així. Això depén, sobretot, del menjar que l’acompanyarà, però també de com estiga fet el marisc o la manera d’introduir-lo en el plat. Així que no descartes una altra classe de vi. Els blancs amb criança funcionen molt bé amb elaboracions amb més temperatura o salses calentes, i els negres jóvens també són una opció quan l’elaboració és l’adequada.

Doncs ja ho saps, només et queda disfrutar de la teua recepta amb una bona copa de vi.

Comentaris (0)
Modal Register