Com s’organitza el rentavaixella?
En este article t’expliquem com s’organitza el rentavaixella perquè aprofites al màxim l’espai. No et perdes tots els trucs que tenim per a tu!
En este article t’expliquem com s’organitza el rentavaixella perquè aprofites al màxim l’espai. No et perdes tots els trucs que tenim per a tu!
Si eres dels qui sovint han de posar el rentavaixella, continua llegint, perquè en este article t’expliquem com pots optimitzar al màxim l’espai del teu ajudant de cuina preferit i, així, obtindre millors resultats en cada cicle de llavada.
Encara que posar el rentavaixella de manera adequada semble una cosa senzilla i fàcil, requerix tècnica i organització, ja que habitualment no el posem després de cada dinar o sopar, i saber com s’ha de posar cada un dels elements després d’utilitzar-los perquè el resultat final siga un rentavaixella ordenat i eficient té alguns trucs.
- Carrega el rentavaixella de darrere cap avant i de baix cap amunt. Amb esta tècnica pots anar fent lloc per a cada tipologia de plat a mesura que utilitzes la vaixella.
- En la safata de baix, ordena els plats per grups de mida i posa els més grans sempre al fons de la safata per a evitar bloquejar l’aspersor que arruixa l’aigua calenta.
- Deixa espai en la safata de baix per a les cassoles, les olles i els bols grans.
- Les tasses, els gots, els tassons i els bols menuts han d’anar en la safata de dalt, igual que els tàpers de plàstic o els recipients hermètics. La part de baix del rentavaixella assolix temperatures més altes; per tant, si els poses en la safata de dalt, evitaràs que es fonguen o que es deformen.
- Un altre consell que has de tindre en compte és que les olles, els gots, les tasses, els tassons i els bols sempre han d’anar cap per avall.
- Els coberts solen anar en una cistelleta específica o en una tercera safata superior; no els deixes solts.
Com es col·loquen els coberts en el rentavaixella?
La coberteria s’ha de posar en la cistelleta. El que importa és que hi haja lloc entre els coberts, perquè l’aigua circule bé i es puguen escurar sense problemes. Hi ha tècnics especialistes en rentavaixella que aconsellen que mesclem els diferents tipus de coberts en cada secció de la cistella; en canvi, uns altres apunten que la millor manera és agrupar cada categoria de la coberteria en un dels espais delimitats de la cistelleta.
Quant als ganivets, s’han de posar cap per avall amb el mànec cap amunt. Primer, per a evitar talls i punxades quan els traiem del rentavaixella, i segon, per a evitar que s’acumule aigua en la part de baix i el mànec s’eixugue millor.
En cas que el rentavaixella no tinga cistelleta per als coberts i tinga una tercera cistella en la part més alta, els col·locarem per tipus, ordenats i tots en la mateixa direcció perquè en càpien més i perquè la llavada siga més òptima.
Quines coses no s’han de posar en el rentavaixella?
- Ganivets de cuina. Encara que siguen aptes per al rentavaixella, és millor no ficar-los en la màquina. Per tant, els freguem i els torquem amb un drap eixut per a evitar que s’oxiden i per a fer un bon manteniment de la fulla.
- Coberts daurats. Este tipus de coberts van perdent el color a poc a poc si es llaven en el rentavaixella per les altes temperatures que s’assolixen.
- Vaixella amb detalls metàl·lics no apta per a rentavaixella. Pel mateix motiu que els coberts: van perdent el color i els detalls metàl·lics s’esborren i/o salten.
- Paelles de ferro colat o antiadherents. Este tipus de paelles no s’han de posar en el rentavaixella, perquè les altes temperatures de l’aigua i del secatge poden afectar la capa antiadherent. A més, evitarem que s’oxiden.
- Coberts de fusta. Encara que s’hagen tractat perquè siguen aptes per al rentavaixella, és ideal que no els fiquem en la màquina, perquè s’acaben fent malbé molt abans.
- Pots de vidre amb etiquetes. Ens hem d’assegurar de llevar les etiquetes dels pots abans d’introduir-los en el rentavaixella, perquè, si no ho fem, acabaran en el filtre del rentavaixella.
Què en penses?
Compartix comentaris, opinions i trucs amb la comunitat.