Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Búsqueda
Shopping Cart
Breadcrumbs

Com podem fer que els xiquets mengen de tot

Subtítulo

La verdura, les hortalisses i la fruita haurien d’estar presents en la dieta diària, ja que són una font molt important de vitamines, minerals i fibra.

Imagen destacada
Cómo hacer que los niños coman de todo
Body

De fet, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana consumir cinc peces de fruita i verdura al dia, i inclús alguns estudis augmenten la xifra fins a set. Però a pesar del que aconsellen els experts, molt poques persones inclouen estos aliments de manera contínua i variada en la dieta. I, quan es tracta dels més menuts, encara és més complicat complir esta recomanació Per a assolir l’objectiu, o almenys acostar-nos a la quantitat que recomanen els nutricionistes, podem posar en pràctica alguns trucs que, quasi sense adonar-nos-en, faran que els xiquets consumisquen més estos aliments.

Trucs perquè els més menuts mengen verdura

La verdura és, probablement, l’aliment que més costa de menjar als xiquets. Té un sabor i una textura que no sol agradar molt, però és essencial per al seu creixement. Per això, hem d’insistir i pensar maneres originals perquè els menuts de la casa reben totes les vitamines, els minerals i la fibra que contenen. La clau és que utilitzem la imaginació per a elaborar plats atractius, colorits i divertits. Ací te’n deixem alguns trucs!

  • Introduïx una varietat de formes de preparació: les verdures poden tindre gustos molt diferents depenent de com es preparen. Prova d’oferir-les crues, cuites, torrades o al vapor per a saber com les preferixen els teus fills.
  • Combina-les amb altres aliments que els agraden: mescla les verdures amb aliments que ja disfruten. Pots afegir espinacs a una truita, carlotes ratllades a la salsa de pasta o preparar puré de coliflor amb el puré de creïlla.
  • Fes-ne purés i sopes: les sopes i els purés són una manera excel·lent d’incorporar moltes verdures a la dieta dels xiquets sense que se n’adonen. Pots fer cremes de verdures o afegir carabasseta i carlota ratllada a les sopes.
  • Involucra’ls en el procés de cuina: igual que passa amb la fruita, deixa que els xiquets t’ajuden a rentar les verdures i a preparar-les. Això els pot despertar l’interés per tastar allò que han cuinat.

 

Bloque 2

Trucs perquè els més menuts mengen fruita

Introduir fruita en la dieta dels xiquets també pot suposar un repte; però, igual que passa amb la verdura, pots seguir algunes estratègies per a aconseguir que els més menuts se senten atrets per estos aliments saludables.

  • Fes-ho divertit: talla la fruita en formes divertides i utilitza-les per a crear figures. Amb uns talladors de galletes, fes-ne estreles, cors o animals. Una alternativa molt cridanera és preparar broquetes.
  • Servix fruita com a snack: en lloc d’oferir llepolies o snacks processats, tin sempre fruita seca i a punt per a menjar en casa. Les maduixes, els plàtans i les pomes són ideals per a menjar entre hores.
  • Prepara’n batuts: els batuts de fruita són una manera excel·lent d’incorporar més fruita en la dieta dels xiquets. Pots mesclar fruites diferents amb iogurt o amb llet i fer smoothies deliciosos i nutritius que els encantaran.
  • Sigues un bon exemple: els xiquets imiten allò que veuen. Si et veuen com disfrutes de la fruita, és més probable que ells també vulguen tastar-la.

Què faig quan el meu fill no vol menjar?

Per als xiquets que es resistixen a menjar en general, hi ha alguns trucs que et poden ajudar a millorar la seua actitud cap al menjar.

  • Establix una rutina de menjades: tindre un horari regular per a les menjades i els snacks pot ajudar que els xiquets estiguen més disposats a menjar quan siga l’hora.
  • Fes que l’hora de dinar o de sopar siga un moment agradable: evita les baralles i l’estrés durant les menjades. Crea un ambient relaxat i positiu en el qual els xiquets se senten còmodes i sense pressions. També pots apagar la televisió i altres dispositius electrònics perquè els xiquets puguen concentrar-se en el menjar i ho disfruten.
  • Oferix porcions menudes: de vegades, els xiquets se senten aclaparats per grans quantitats de menjar. Per això és millor servir-los porcions menudes de menjar i que en demanen més si encara tenen fam.
  • Sigues persistent: de vegades, els xiquets necessiten tastar un aliment més d’una vegada abans que els agrade. No et desanimes si, d’entrada, rebutgen les verdures. Continua oferint-los-en en diferents formes i moments del dia.
  • Planifica els menús: configura un menú setmanal per a oferir als fills plats variats i equilibrats. Tin en compte no repetir els mateixos aliments amb freqüència. Per exemple, si els xiquets es queden al menjador, configura un menú amb aliments diferents per a la nit. Amb estos consells i un poc de paciència, pots ajudar els teus fills a desenvolupar hàbits alimentaris saludables que els duraran tota la vida.
Comentaris (2)
JOSEFA LOPEZ 19 Setembre 2025
Buen artículo.
Todo ayuda para que nuestros peques coman sano, en vez de tanta comida basura.
Los comedores escolares también deberían hacer un esfuerzo por mejorar,
JOSEFA LOPEZ Hace 2 weeks 5 days
Buen artículo.
Todo ayuda para que nuestros peques coman sano, en vez de tanta comida basura.
Los comedores escolares también deberían hacer un esfuerzo por mejorar,
Profile picture for user CONSUM_6b32b50aaa72432780d038271f3d55ad
Nanci 28 Agost 2025
Los niños se fijan mucho en lo que decimos y cómo solemos "etiquetar" las cosas y las actitudes. Si decimos que algo no les gusta... está todo perdido porque lo asumen que eso les define. Lo que hacía con mis hijos y alumnos era decir como si nada cosas como: "he leído que tal actor es tan fuerte porque come muchas lentejas; el pepino deja la piel muy suave; etc."
Profile picture for user CONSUM_6b32b50aaa72432780d038271f3d55ad
Nanci Hace 1 month 1 week
Los niños se fijan mucho en lo que decimos y cómo solemos "etiquetar" las cosas y las actitudes. Si decimos que algo no les gusta... está todo perdido porque lo asumen que eso les define. Lo que hacía con mis hijos y alumnos era decir como si nada cosas como: "he leído que tal actor es tan fuerte porque come muchas lentejas; el pepino deja la piel muy suave; etc."
Modal Register