WEB ACCESSIBLE

ATENCIÓ AL CLIENT

ACCÉS Socis-Clients

  • Benvinguts
    • Bienvenidos
    • Welcome
  • Bienvenidos
  • Welcome
Consum
ConsumConsum
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte

El 75% dels enquestats considera ‘molt greu’ tirar menjar però no ho té en compte en el seu dia a dia, segons un estudi de Consum

You are here:
  1. Home
  2. Uncategorized @va
  3. El 75% dels enquestats considera…
13 March, 2014
  • La Cooperativa realitza un Estudi sobre la Percepció del Desaprofitament d’Aliments
  • Un terç dels enquestats considera que tirar aliments caducats o en mal estat no és desaprofitar
  • 15 de març, Dia Mundial del Consumidor. Consum celebra la 9a edició del Concurs de Contes, dins del qual s’emmarca l’Estudi

València,  13  març  de  2014  -.  Coincidint  amb  el  Dia  Mundial  del  Consumidor,  que  se celebrarà  el  proper  dissabte  15  de  març,  i  emmarcat  dins  de  les  activitats  que  Consum realitza amb motiu de la 9a edició del Concurs de Contes, la Cooperativa ha presentat un Estudi sobre la Percepció del Desaprofitament d’Aliments. L’objectiu principal de l’estudi, és aprofundir sobre els  hàbits, conductes i gestos d’alumnes,  respecte  als aliments i les conseqüències derivades d’un possible desaprofitament. Hi han participat 2.675 alumnes dels  centres  escolars i ocupacionals  inscrits  en  el  Concurs,  provinents  de  les  comunitats autònomes en què Consum està present.    Les primeres conclusions mostren l’empatia dels enquestats cap a les famílies que passen per un moment difícil, i la seua solidaritat, ja que el 75% dels enquestats assenyala com ‘molt greu’ el fet de desaprofitar menjar quan hi ha gent al seu voltant que passa fam.    A més el 34,1% dels participants considera que tirar productes caducats o en mal estat, per  no  haver-los  consumit,  no  és  desaprofitar  aliments.  Però  la  meitat  no  comprova  la caducitat  per  consumir  el  més  pròxim  a  la  data.  Respecte  a  la  planificació  a  les  llars, només un 18,7% percep que es realitza un menú setmanal a casa per comprar només el necessari. I, del total dels enquestats, un 33% no guarda el dinar o el berenar per dur-lo a casa si no se l’ha menjat.    ¡Conte contat, plat acabat!  La  9a  edició  del  Concurs  de  Contes  Il·lustrats  Consum,  sota  el  lema  ‘Conte  contat,  plat acabat!’  ha  servit  com  a  base  perquè  els  alumnes  participaren  en  l’Estudi,  el  que  ha permès als mateixos centres i els seus docents conèixer de primera mà l’opinió dels seus alumnes sobre les conseqüències de desaprofitar aliments.

Consum,  com  a  associació  de  consumidors,  té  com  a  objectiu  promoure  els  drets  dels consumidors  de  totes  les  edats  i  fomentar  hàbits  de  vida  sans  i  saludables  a  través  del seu pla d’accions formatives i informatives.    És  per  això  que,  conscient  de  la  capacitat  dels  joves  consumidors  de  generar  hàbits  i actituds positius en l’entorn familiar, Consum volia conèixer la seua percepció respecte al desaprofitament d’aliments i les seues conseqüències. Les conclusions serviran a Consum per realitzar futures accions formatives amb escolars.    En esta edició s’han presentat 456 contes, de 105 centres, amb la participació de més de 3.000 alumnes.    A finals de març es reunirà el Jurat del Concurs per donar a conèixer els centres escolars i  ocupacionals  guanyadors  d’esta  novena  edició,  que  es  repartiran  8.000  euros  en premis.  El  jurat  està  format  per  tècnics  de  Consum,  Educació  i  Salut  de  l’administració autonòmica de la Comunitat Valenciana, Catalunya, Múrcia i Castella-la Manxa, així com pedagogs i psicòlegs independents.

Noticia PDF

13 March, 2014

Post navigation

PreviousPrevious post:Consum i Creu Roja permeten la inserció laboral de 25 persones en risc d’exclusióNextNext post:Consum i la Fundació ONCE col·laboren per a la integració laboral de 30 persones amb discapacitat

Noticias relacionadas

Consum compra 13.200 tones de creïlla nacional, un 6% més que en 2024
13 June, 2025
Consum obri una nova tenda a Albox i continua amb els seus plans de creixement a Andalusia
12 June, 2025
Nueva teienda de Sueca en el centro comercial Sueca Parc
Consum obri dos noves tendes a Sueca i Torrevieja i ja supera les 500 tendes pròpies
4 June, 2025
Consum amplia la tenda online a 50 poblacions com Torreblanca, Mojácar, Totana, Almansa, Ayora, Olot, Vic i Calonge
Consum amplia la tenda online a 50 poblacions com Torreblanca, Mojácar, Totana, Almansa, Ayora, Olot, Vic i Calonge
28 May, 2025
Consum obri una nova tenda en el parc comercial de Massanassa
21 May, 2025
El director general de Consum, Antonio Rodríguez. ha presentat este matí els resultats de la Cooperativa de 2024.
Consum va facturar 4.707,3 milions d’euros en 2024, un 7,3% més que l’any anterior
7 May, 2025
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Xarxa Logística
  • Premsa
  • Contacte
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies

900 500 126
Atenció al client de Consum
Consum
Avís legal | Condicions d'ús | Condicions d'ús i privacitat particulars | Política de privacitat | Política de cookies | | Capital Social Voluntari | Xarxes socials | Declaración de Accesibilidad

© Copyright - Consum Cooperativa 2024