Gestionar amb valors
Que les persones siguen el motor principal de l’organització, solucionar les necessitats presents sense comprometre les del futur i actuar de manera ètica i transparent és cooperativa.
Participació
El 100% dels socis de la Cooperativa, tant treballadors com consumidors, tenen dret a participar en la seua gestió. L’Assemblea General de Consum, el màxim òrgan de representació de la Cooperativa, està formada per 150 socis delegats, 75 dels quals són representants dels treballadors i 75, dels consumidors.
L’Assemblea General és l’òrgan responsable d’elegir el Consell Rector, l’òrgan de govern de la Cooperativa, del qual actualment el 63,6% dels membres són dones.
El Consell Rector delega en la Direcció General i en el Consell de Direcció la gestió de Consum. Consum disposa d’un altre òrgan, el Comité Social i les seues Comissions Delegades, per a afavorir la comunicació i l’assessorament en relació a qüestions sociolaborals dins de la Cooperativa.
D’altra banda, el Consell Rector disposa d’una Comissió d’Auditoria, encarregada del control intern, la prevenció de riscos corporatius i el compliment dels requisits exigits a Consum, com a entitat d’interés públic. Així mateix, en la Cooperativa hi ha una Comissió de Recursos, formada per quatre socis consumidors, que actua com a instància a la qual els socis poden recórrer en cas de desacord amb decisions del Consell Rector que els afecten.
Ètica i bon govern
El model de bon govern de Consum va nàixer amb l’objectiu de fer els sistemes de gestió de la Cooperativa més transparents, eficients i democràtics. El Codi Consum de Bon Govern Corporatiu inclou els compromisos de la Cooperativa per a una gestió més íntegra i transparent, amb la finalitat de generar confiança als grups d’interés.
D’altra banda, el Codi d’Ètica i Conducta de Consum arreplega pautes d’actuació íntegres per als treballadors, tant en l’acompliment de les responsabilitats com en les relacions amb altres grups d’interés.
Per a vetlar pel compliment d’estos codis, Consum disposa d’un Comité d’Ètica i un Canal de Denúncies.