La Cooperativa comercialitzarà 15.100 tones de meló d’Alger i 8.885 tones de meló de tot l’any procedents de les principals zones productores espanyoles
Consum preveu comercialitzar prop de 24.000 tones de melons d’Alger i de tot l’any durant la campanya de 2026, un 10% més que la campanya anterior. En concret, la Cooperativa posarà a disposició de la clientela 15.100 tones de melons d’Alger i 8.885 tones de meló de tot l’any, un fet que referma la seua aposta pel producte nacional i de proximitat.
Tota la campanya es cobrix exclusivament amb producte d’origen nacional, procedent de les principals zones productores espanyoles. El subministrament continua l’evolució natural de les diverses àrees de cultiu. S’inicia amb les collites d’Andalusia, la Regió de Múrcia, la Comunitat Valenciana i Catalunya i acaba amb les de Castella-la Manxa, per garantir d’esta manera el proveïment continuat de producte.
La campanya de meló d’Alger i de tot l’any va començar al final de maig amb la varietats més primerenques i s’allargarà, previsiblement, fins al mes de setembre. L’oferta inclou les varietats de meló pell de granota i gàl·lia, a més del meló d’Alger negre, ratllat i fashion, seleccionades per la qualitat, el sabor i l’acceptació entre els consumidors.
Consum col·labora amb els seus proveïdors en la planificació i la projecció de les collites ajustant els calendaris i els desenvolupaments de les varietats a fi d’optimitzar la duració de les campanyes nacionals, sempre amb l’objectiu de garantir la qualitat del producte. Així mateix, la Cooperativa manté el compromís amb una producció sostenible i respectuosa amb l’entorn, treballant al costat dels agricultors des de les fases inicials de cultiu per a obtindre collites d’alta qualitat.
Nous formats per a nous consums
L’evolució dels hàbits de consum continua impulsant una oferta cada vegada més adaptada a les necessitats de les llars. L’increment de les llars unipersonals o de menys membres, igual com la busca de solucions còmodes i saludables, ha afavorit que es desenvolupen formats que faciliten el consum de fruita fresca.
Consum treballa en cada campanya de fruita i verdura per oferir solucions completes, saludables i accessibles. En el cas dels melons d’Alger i de tot l’any, a més de disposar de diferents varietats i calibres, la Cooperativa amplia la disponibilitat de formats adaptats a moments de consum diversos, com ara mitges peces, quarts i altres presentacions que en faciliten la preparació i l’aprofitament.
A més, continua potenciant les categories de quarta gamma (producte fresc tallat i envasat) i quinta gamma (producte a punt per a consumir) per respondre a les necessitats dels diferents tipus de llars i afavorir una alimentació saludable, còmoda i variada.
Esta adaptació a les preferències de la clientela també s’ajusta segons cada tenda, tenint en compte factors com la mida, la ubicació, l’afluència i el tipus de compra, siga física o online. D’esta manera, Consum contribuïx a personalitzar l’experiència de compra i a oferir solucions adaptades a cada consumidor.
Tall de veu
Declaracions del director de Relacions Externes, Javier Quiles.


