Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Búsqueda
Shopping Cart
Breadcrumbs

Consum compra 12.500 tones de creïlla nacional, un 9% més que la temporada anterior

12 June 2024

La Cooperativa manté la seua aposta pel producte de proximitat

Consum oferix en les seues tendes més de 12.500 tones de creïlla d’origen nacional, un 9% més que la temporada anterior. La creïlla nacional, present a totes les tendes de la xarxa, suposa prop del 60% del volum total de venda d’este producte de la Cooperativa i té l’origen en zones de producció de Castella i Lleó, la Regió de Múrcia, Andalusia i la Comunitat Valenciana.

La Cooperativa manté la seua aposta pel producte de proximitat i allarga al màxim l’origen nacional de la creïlla nova, que s’oferix en els supermercats durant pràcticament huit mesos a l’any, aproximadament des de maig fins a novembre. Durant la campanya, Consum n’oferix diferents varietats, des de les més primerenques, com la colomba o lucinda, que generalment es preferixen per a la cocció, fins a les més tardanes, com la soprano o agria, més indicades per a fregir. A més, disposa d’alternatives de producte nacional durant tot l’any.

Ampliar tant com siga possible la duració de les campanyes de fruita i verdura d’origen nacional, sempre mantenint tots els requisits de qualitat, és un dels objectius de Consum, que treballa amb els seus proveïdors en la planificació i la projecció de la collita per ajustar els desenvolupaments de les varietats. En la mateixa línia, la Cooperativa està compromesa amb la cura i el control del producte des de la sembra, i col·labora en la selecció de les llavors i la terra de cultiu amb la finalitat d’obtindre una collita natural i respectuosa amb el medi ambient.

Producte de proximitat

En 2023, Consum va fer compres als proveïdors per valor de 2.901,7 milions d’euros i va prioritzar la compra de productes locals, a fi d’estimular el desenvolupament econòmic de l’entorn. El 98,6% de les compres es va fer a proveïdors nacionals, de les quals el 66,9% es va fer a proveïdors locals de les comunitats autònomes on està present.

A més, amb la seua aposta pels productes regionals –amb més de 2.500 referències només l’any passat–, Consum pretén estimular l’economia local. Es tracta de productes autòctons, que únicament es distribuïxen a determinades províncies o localitats i que, així, s’adapten als gustos dels consumidors de cada regió. Entre les campanyes més rellevants quant a producte local, destaquen la dels cítrics i la de fruita de pinyol. A més, la Cooperativa manté una vinculació cada temporada amb altres indicacions protegides i de proximitat, com la denominació d’origen protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, la DOP Raïm del Vinalopó, la IGP Poma de Girona i la DO Xufa de València, entre d’altres.

Corte de Voz

Consum compra 12.500 toneladas de patata nacio
Modal Register