Ja han començat a arribar a les tendes les primeres taronges d’origen nacional d’Andalusia, on la campanya és més primerenca
Consum comercialitzarà taronges amb el segell de qualitat IGP Cítrics Valencians en totes les tendes de la Comunitat Valenciana des de mitjan mes de novembre fins al final de la campanya nacional de cítrics, prevista per a finals d’agost de 2026. La Cooperativa reforça així el compromís amb els productes locals i de proximitat i esta temporada aposta, a més, per recuperar varietats històriques, com les “taronges roges”, cultivades tradicionalment a la Comunitat.
La campanya ha començat amb l’arribada a tenda de les primeres taronges de la varietat navelina, les més primerenques i d’origen Andalusia, juntament amb les mandarines oronules i les llimes murcianes. Al llarg de la temporada, Consum oferirà una àmplia gamma de varietats de mandarines orogròs, clemenules, clemenvilla, tango, nadorcot, leanri i orri. Pel que fa a les taronges, al llarg de la campanya comercialitzarà navelines, nàvel, nàvel late, lane late, powell, sal·lustianes i Valencia late, amb la qual acaba la temporada valenciana.
Recuperar una varietat històrica
Una de les principals novetats d’aquesta campanya és la incorporació de les taronges roges, una fruita amb un alt contingut en vitamina C, fibra i antocianines, uns antioxidants naturals molt beneficiosos per a la salut. Estes varietats es cultiven a la comarca del Camp de Túria, adquirixen el color rogenc característic de forma natural gràcies al contrast tèrmic entre el dia i la nit i destaquen pel sabor intens i per la gran quantitat de suc. Este grup de taronges roges inclou varietats com la ipólito, la sanguinelli o la tarocco rosso.
Segons uns estudis elaborats per la cooperativa valenciana Anecoop, proveïdor de Consum, en col·laboració amb la Universitat Complutense de Madrid, estes taronges roges no només aporten beneficis nutricionals, sinó que també són una alternativa atractiva per als consumidors més joves i una opció amb valor sentimental per a qui en recorda el consum tradicional.
Productes de qualitat i proximitat
Fa cinc anys que Consum treballa amb certificacions de qualitat com la IGP Cítrics Valencians i la IGP Clementines de les Terres de l’Ebre Reserva de la Biosfera, i va ser la primera empresa de distribució a oferir la marca “Taronja Valenciana”, impulsada pel Consell Regulador i la Generalitat Valenciana.
Amb esta campanya, la Cooperativa referma l’aposta per la qualitat, la sostenibilitat i el producte de proximitat, i contribuïx a posar en valor el treball del camp i la riquesa agrícola del nostre territori.
Els cítrics es podran adquirir en diferents formats (malla, granel, suc) segons les necessitats i les preferències dels clients, i l’oferta s’adaptarà en cada moment a la temporada de les varietats que es troben en el millor moment de consum. Les especificacions de qualitat que definix Consum garantixen que les taronges disposen d’un índex de dolçor i de maduresa òptim per al consum.
Tall de veu
Declaracions del director de Relacions Externes de Consum, Javier Quiles.



