Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Búsqueda
Shopping Cart
Breadcrumbs

Consum creix a Catalunya amb 60 noves botigues i una inversió de 220 milions els pròxims tres anys

10 Juliol 2025
  • La cadena de supermercats és la cooperativa més gran de Catalunya per nombre de socis treballadors i socis-clients
  •  Consum disposa d’una plantilla de més de 4.500 persones en aquesta comunitat autònoma. 
  •  El 2024 es van fer compres per valor de més de 900 milions d’euros a un miler de proveïdors catalans. 

L’any passat es van donar 1.970 tones d’aliments a Catalunya gràcies al seu programa Profit.
Consum consolida la seva presència a Catalunya amb la posada en marxa d’un Pla d’Expansió a tres anys que suposarà una inversió de 220 milions d’euros, que inclou l’obertura de vora seixanta noves botigues, entre supermercats Consum i franquícies Charter, i la millora de la seva xarxa logística a la Zona Franca. 
El director general de Consum, Antonio Rodríguez, ha presentat aquest matí a Bar-celona els plans estratègics de la Cooperativa a Catalunya per al període 2025-2027 en una trobada amb mitjans de comunicació.
“Catalunya ha estat clau per a la nostra Cooperativa. De fet, representa aproxima-dament el 22% de la nostra facturació. El dinamisme econòmic i l’alt nivell d’exigència del mercat català és un revulsiu per a Consum: ens ha fet treballar més i millor en aquests prop de trenta anys d’història a Catalunya”, ha remarcat el director general. 


Segons ha explicat Rodríguez, aquest creixement en botigues exigeix una millora en la infraestructura logística de la Cooperativa a Catalunya. A la plataforma logística de Consum a la Zona Franca es construirà una nova nau refrigerada de 2.700 m², amb un magatzem i una nau de suport de prop de 11.500 m², que inclourà una sitja automatitzada d’última generació. A més a més, es dotarà la instal·lació d’una nau addicional de 40.000 m² per a productes refrigerats i congelats, que permetrà gua-nyar eficiència. 
Les obres d’ampliació en aquesta plataforma inclouen, a més, la construcció d’una nau de 8.800 m² destinada a logística inversa. Aquesta iniciativa evidencia l’aposta de la Cooperativa per l’economia circular i la sostenibilitat. 


El pla de desenvolupament logístic de Consum a Catalunya es completa amb el pro-jecte d’una nova plataforma als 142.000 metres quadrats de terreny de Montcada i Reixac (Barcelona), que la Cooperativa va adquirir el 2022. La previsió és que aquest centre logístic tindrà prop de 100.0000 m2 i, que un cop en funcionament, serà clau en la xarxa de distribució a Catalunya. 


Creixent des de la responsabilitat
La Cooperativa va obrir la seva primera botiga a Catalunya a la localitat de Banyo-les, a Girona, als anys noranta, i avui dia disposa de vora tres-centes botigues entre supermercats Consum i franquícies Charter a les quatre províncies catalanes. El ritme de creixement dels últims anys és de prop d’una vintena de noves botigues per exercici. Només per a aquest 2025, es preveu l’obertura de sis establiments Consum (Mataró –que va obrir les portes el març–; Lleida, Amposta, Vilanova i la Geltrú i Terrassa –que obriran després de l’estiu–, i Olot, prevista per a final d’any). A aquests centres cal afegir la vintena de franquícies Charter que s’estima que també s’inauguraran aquest any. 


El 98,5% de les compres que la Cooperativa efectua és a proveïdors nacionals, i el 66,8%, a proveïdors de les comunitats autònomes on és present. A Catalunya tre-balla amb més de mil proveïdors catalans, als quals només l’any passat va fer com-pres per valor de més de 900 milions d’euros.


Consum manté, a més, la seva aposta pel producte de proximitat amb segells de qualitat, com és el cas de la IGP Poma de Girona o la fruita de pinyol amb origen Fruites del Camp de Lleida.


Creant ocupació de qualitat
La plantilla de treballadors de Consum és de prop de 22.000 persones, de les quals més de 4.500 es troben a Catalunya, xifra que representa un 21% del total de la plantilla. Com a cooperativa, la primera en nombre de socis treballadors i socis con-sumidors de Catalunya, els socis treballadors també en són propietaris, per la qual cosa s’impliquen en la gestió i es reparteixen els beneficis. El 2024 es van repartir 105,4 milions d’euros: 65,5 milions d’euros que corresponen al repartiment de re-sultats cooperatius i 39,9 milions d’euros, a primes per incentius.

Pionera en el sector en l’aplicació de la setmana laboral de cinc dies, Consum atén les necessitats de la seva plantilla de manera integral: d’una banda, el benestar in-dividual, cobrint aspectes com la retribució, la salut física i psicològica i la concilia-ció; i, d’una altra, el professional, amb formació, opcions de desenvolupament i promoció. També cobreix la relació amb l’organització, amb iniciatives lligades als valors cooperatius, com l’escolta activa, la sostenibilitat, la solidaritat i la salut, per a cuidar el talent i consolidar-lo.


Compartint els nostres valors
Des de fa més de catorze anys tenim en marxa el nostre Programa Profit de Gestió Responsable d’Aliments, en què donem aquells aliments de caducitat pròxima a ONG i entitats socials de les localitats on som presents perquè els facin arribar dià-riament a les persones vulnerables que ho necessiten. Només l’últim any, a Catalu-nya s’han distribuït 1.970 tones d’aliments, que suposen uns 6,1 milions d’euros en valor dels productes donats. 
A més, Consum manté el compromís amb la societat oferint suport a col·lectius vul-nerables. des de projectes més modestos duts a terme per parròquies o associaci-ons de veïns fins a grans projectes com el que té amb AFANOC o amb la Fundació Josep Carreras des de fa més d’una dècada, o de manera més recent amb l’Obra Social de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. 
 

 

Corte de Voz


Declaracions d'Antonio Rodríguez, director general de Consum

Modal Register