Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Búsqueda
Shopping Cart
Breadcrumbs

Consum i la Universitat Politècnica de València renoven l’aliança per a millorar l’alimentació

14 Octubre 2025
De esquerra a dreta: Antonio Rodríguez de Consum i José Capilla de l'UPV

La Universitat Politècnica de València (UPV) i Consum han firmat la renovació de la Càtedra Consum-UPV per tres anys més. Este conveni va començar l’any 2007. La Càtedra té com a objectiu formar i investigar per a millorar els processos de comercialització de productes alimentaris. Està adscrita a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural (ETSEAMN) i al Departament d’Economia i Ciències Socials de la UPV.


La firma de la renovació va tindre lloc el dimecres 8 d’octubre passat en la seu de la institució acadèmica, amb la presència del rector, José Capilla, i del director general de Consum, Antonio Rodríguez, entre altres directius de la cooperativa i professors i personal de la UPV.


18 anys de col·laboració
El director general de Consum, Antonio Rodríguez Lázaro, considera que “en estos quasi 20 anys que portem junts, la Càtedra Consum-UPV demostra que la unió entre universitat i empresa és imprescindible per a avançar. Esta sinergia potencia el desenvolupament acadèmic i professional de l'estudiantat, preparant-los per a afrontar els desafiaments d'una societat en constant canvi, i aporta a les empreses una visió fresca, innovadora i dinàmica que els permet continuar creixent i evolucionant”. Per a Rodríguez, “la combinació d’experiència i joventut ens permet avançar al ritme que exigix la societat, enriquint tant l’empresa com la universitat i, sobretot, els futurs professionals”.


Segons el director de la càtedra Consum-UPV, Juan Manuel Buitrago Vera, “és espectacular vore com el programa d’avantatges Món Consum permet millorar l’oferta de productes cap al consumidor”, a més de ser un referent en el sector. “Nosaltres, en la Facultat d’Administració i Direcció d’Empreses i en l’ETSEAMN, l’utilitzem com un exemple d’aplicació de tècniques de màrqueting a la vida real. Col·laborar amb ells ens dona eixe realisme que no està en els llibres”, afirma el professor Buitrago.


En els díhuit anys de trajectòria que té, la Càtedra Consum ha apostat per acostar la realitat empresarial a les aules de la UPV, per mitjà de conferències i jornades de divulgació, alhora que ha contribuït a formar estudiants gràcies a pràctiques, beques de formació i premis de treballs finals de carrera. Des de fa tres anys, la Càtedra participa en un programa d’innovació educativa patrocinant un programari de simulació empresarial. Els alumnes aprenen col·laborant amb el departament de Màrqueting d’una empresa i competint els uns contra els altres. Els resultats són excel·lents, tant a nivell acadèmic com de participació dels estudiants.


Investigació en neuromàrqueting
Després de centrar-se durant anys en geomàrqueting i Google Maps, des de la Càtedra es treballa ara en l’anàlisi de les preferències del consumidor, usant tècniques innovadores de neurociència. Esta tecnologia permet analitzar les característiques dels aliments, com ara l’aspecte, l’aroma i el sabor, i adaptar-los a les preferències dels consumidors. Es treballa amb fruita fresca i fruita seca.

 

 

Modal Register