WEB ACCESSIBLE

ATENCIÓ AL CLIENT

ACCÉS Socis-Clients

  • Benvinguts
    • Bienvenidos
  • Bienvenidos
Consum
ConsumConsum
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte

La salut mental provoca el 20% de les baixes laborals a Espanya amb una duració mitjana superior a tres mesos

You are here:
  1. Home
  2. Uncategorized @va
  3. La salut mental provoca el…
26 February, 2025

Segons un estudi de la mútua FREMAP, presentat hui en un nou Encontre #DecirHaciendo de Consum centrat en la importància de cuidar el benestar emocional en les empreses

Fomentar hàbits saludables, posar-los en pràctica i contribuir a la creació d’una cultura empresarial que prioritze el benestar mental ha de ser clau en els programes de prevenció i promoció de la salut en les empreses. De fet, el 20% de les baixes laborals es deu a trastorns de salut mental, segons un estudi de FREMAP. Esta preocupació s’ha posat de manifest hui en el XII Encontre #DecirHaciendo de Consum, que amb el lema “Parlem clar de benestar emocional” ha reunit quatre experts que han intercanviat experiències sobre salut mental en l’entorn laboral.

 

En l’encontre, que ha tingut lloc este matí en l’ADEIT de València, hi han participat la psiquiatra del Parc Sanitari Sant Joan de Déu Belén Colomer; la directora general de Salut Mental d’Avanta Grupo, Olga Merino; el director d’Alper, Formación y Desarrollo, David Alpuente, i el director de Persones i Benestar de Consum, Pedro Hernández.

 

“Hui dia, els trastorns mentals i comportamentals són la segona causa en dies de baixa en les empreses, i generen més del 20% dels dies laborables perduts. La seua incidència ha augmentat de manera exponencial els últims anys, i la duració mitjana dels processos supera els tres mesos, fet que genera un impacte enorme sobre les persones, les empreses i la societat”, ha destacat Merino, que ha detallat algunes de les dades més rellevants de l’Estudi de l’evolució del trastorns mentals i del comportament, de FREMAP.

En esta mateixa línia s’ha manifestat Colomer, que ha incidit que l’actuació per a tractar este malestar emocional, que s’ha incrementat notablement des de la pandèmia de COVID-19, “no depén únicament dels servicis sanitaris, sinó que depén també dels diferents elements de la comunitat, inclosos també els llocs de treball”.

 

“Tindre una activitat laboral pot tindre aspectes positius també per a estes persones que patixen algun trastorn, per això és important, per tal que es puguen desenvolupar en condicions d’equitat, que hi haja una correcta adequació de les condicions laborals”, ha conclòs la psiquiatra del Parc Sanitari Sant Joan de Déu.

 

Créixer cuidant les persones

Per al director de Persones i Benestar de Consum, Pedro Hernández, el quid de la qüestió està en l’enfocament integral de la persona, de qui cal atendre tots els vessants i les inquietuds. “En Consum sabem que les persones són el motor de la nostra activitat, i per això cal cuidar-les en totes les facetes. No només som treballadors, som socials, som companys, tenim família, som cuidadors… Per això fa anys que treballem en mesures que afavorisquen el benestar físic i emocional: satisfer necessitats personals i de creixement, millorar la qualitat de vida i afavorir la conciliació familiar, entre d’altres.”

 

Hernández ha presentat el nou Programa de Persones i Benestar de la Cooperativa, que atén el benestar personal i que cobrix necessitats de caràcter més individual, com ara la retribució, la salut física i psicològica i la conciliació; el benestar professional, amb formació, opcions de desenvolupament i promoció, i, finalment, el benestar amb l’organització, amb iniciatives lligades als valors cooperatius (sostenibilitat, solidaritat, salut) per a cuidar el talent i retindre’l. “El propòsit final és fomentar uns hàbits saludables, posar-los en pràctica i contribuir a la creació d’una cultura empresarial que prioritze el benestar mental”, ha afegit.

 

Amb este programa, Consum continua apostant pel foment de la salut mental. L’any 2020 va posar en marxa el Servici d’Atenció Emocional per a prestar suport als treballadors, especialment de les tendes, durant la pandèmia. Este servici s’ha mantingut des de llavors i s’ha reforçat amb motiu de la dana de València.

 

D’altra banda, Alpuente ha abordat la necessitat de treballar en nosaltres mateixos per estar millor amb nosaltres i també amb els altres. Una cura amb l’entorn que ens envolta i una autocura que es mostre, necessàriament, en tots els cercles dels quals formem part i que redunde en benefici de tots.

 

“La nostra màxima responsabilitat en la vida és ocupar-nos de ser la millor persona que puguem ser, mostrar la nostra millor versió”, ha puntualitzat el director d’Alper, que ha oferit claus i consells per a autogestionar-se i treballar les relacions i els sistemes dels quals formem part.

 

Descarregar nota de premsa

Descarregar tall de veu 

26 February, 2025

Post navigation

PreviousPrevious post:Charter creix un 6% en nombre de tendes en 2024 fins a fregar les 480 franquíciesNextNext post:Consum reforça la reconstrucció de les tendes afectades per la dana amb 35 milions d’inversió

Noticias relacionadas

Consum obri una nova tenda en el parc comercial de Massanassa
21 May, 2025
El director general de Consum, Antonio Rodríguez. ha presentat este matí els resultats de la Cooperativa de 2024.
Consum va facturar 4.707,3 milions d’euros en 2024, un 7,3% més que l’any anterior
7 May, 2025
Consum de Paiporta (Plaça de l'església)
Consum reobri l’última de les tres tendes afectades per la dana a Paiporta
24 April, 2025
Plataforma de Silla.
La plataforma logística de Consum de Silla obté el certificat Lean ISO 18404 que avala la sostenibilitat de la seua gestió
16 April, 2025
El Consum d'Algemesí (Avda. Generalitat) ha reobert hui les seues portes després de la dana.
  Consum reobri hui dos de les tendes afectades per la dana a Algemesí i Sedaví
10 April, 2025
Trabajadores del Consum de Villarrobledo (Albacete).
Consum oferix més de 3.500 llocs de treball per reforçar la seua plantilla a la campanya d’estiu  
7 April, 2025
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Xarxa Logística
  • Premsa
  • Contacte
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies

900 500 126
Atenció al client de Consum
Consum
Avís legal | Condicions d'ús | Condicions d'ús i privacitat particulars | Política de privacitat | Política de cookies | | Capital Social Voluntari | Xarxes socials | Declaración de Accesibilidad

© Copyright - Consum Cooperativa 2024