Regla dels 4 regals: una manera conscient de regalar
Este Nadal, aplica la regla dels 4 regals i evita l’excés d’obsequis. Una manera senzilla i emocional de regalar amb sentit i ensenyar valors als menuts de casa.
En què consistix la regla dels 4 regals?
No hi ha res més bonic que vore la mirada innocent i il·lusionada dels més menuts davant d’un arbre ple de regals. Tot i això, es recomana ser conscients que l’allau de joguets els impedix concentrar-se en tots i acaben sense disfrutar-ne.
Fer una gestió equilibrada i lògica dels regals que reben els xiquets per Nadal és fonamental, per això cal que ens preguntem quants regals han de rebre els més menuts de casa.
Segons els psicòlegs, la quantitat perfecta és quatre, ni més ni menys. D’esta manera, evitarem que els xiquets “s’empatxen” amb tanta quantitat de regals, s’aclaparen, perden l’atenció i, finalment, no juguen amb cap dels joguets.
Esta llei és una manera d’establir unes normes a l’hora de triar els regals de Nadal, limitant-ne el nombre a només quatre. Amb això, s’aconseguix mantindre i augmentar la il·lusió dels xiquets, a més de fomentar valors com la responsabilitat, la capacitat d’elecció i l’acceptació de la renúncia.
Les 4 categories: quins tipus de regals inclouen
1. Una cosa per a dur o usar
Cal triar peces de roba, sabatilles o complements que utilitzaran en el dia a dia.
2. Una cosa per a llegir
Fomentar l’amor per la lectura és un gran regal i és un hàbit que podem entrenar. Hem de tindre en compte
les seues preferències per a motivar-los a llegir, com ara un còmic, un llibre d’aventures o, inclús, un llibre electrònic.
3. Una cosa que desitgen molt
Este és el moment de donar una ullada a la carta de desitjos que els xiquets han escrit als Reis d’Orient o al Pare Noel i triar el joguet que anhelen realment.
4. Una cosa que necessiten
Hem d’observar i buscar aquell regal que els és útil en el dia a dia: pot ser un accessori per a practicar el seu
esport preferit o unes llapisseres de colors.
Es recomana tindre en compte el criteri i les preferències del xiquet i no oblidar triar regals adequats a la seua edat, que siguen educatius i els fomenten la imaginació i la creativitat. El més important és que aprenguen a explotar les possibilitats dels seus regals, que disfruten jugant-hi i que l’experiència els cree bons records.

Beneficis emocionals i educatius de regalar amb intenció
Regalar amb intenció és triar un obsequi que expresse sentiments autèntics i profunds, com ara amor, gratitud o estima, i que estiga alineat amb els valors i la personalitat del destinatari. Es tracta de regalar més que un objecte material, centrant-se en el missatge que es vol comunicar, la connexió que es busca i l’impacte positiu que es vol generar en l’altra persona.
Regalar de forma conscient i amb propòsit comporta nombrosos beneficis emocionals, com ara enfortir els vincles, reduir l’estrés i fomentar l’empatia, la gratitud i la felicitat, tant per a qui dona com per a qui rep, alhora que contribuïx al benestar dels dos i promou la connexió social. D’altra banda, des del punt de vista educatiu, regalar experiències significatives pot potenciar habilitat socials i creatives i l’aprenentatge de valors intangibles en infants i adults.
Què en penses?
Compartix comentaris, opinions i trucs amb la comunitat.



