Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Búsqueda
Shopping Cart
Breadcrumbs

Trucs de neteja de cuina per a al·lèrgens alimentaris

Subtítulo

A les cases on viuen persones al•lèrgiques o amb intoleràncies alimentàries comprar, emmagatzemar i cuinar es pot convertir en un autèntic maldecap si no se seguixen algunes mesures bàsiques d’organització i higiene.

Imagen destacada
Trucos de limpieza de cocina para alérgenos alimentarios
Body

Encara que l’ideal en estos casos seria separar del tot els processos d’emmagatzemament i elaboració, moltes voltes esta divisió física no es pot dur a terme per falta d’espai: una cuina, un rebost, una nevera, però diferents necessitats alimentàries. Amb estos condicionants, la “logística” diària es complica. Ací tens algunes idees per a reduir al màxim possible l’exposició als al•lèrgens.

Organització

Ordre de producció: primer cal elaborar plats “lliures de…”; és a dir, si entre els nostres comensals hi ha una persona celíaca, per exemple, en primer lloc es prepararà el seu menú.

Emmagatzemament

• Etiquetatge: és recomanable etiquetar els aliments sense al•lèrgens clarament i, sempre que siga possible, separar-los de la resta. Este etiquetatge s’ha de fer a consciència i mantindre’s durant tots els processos.
• Envasat: tan important com la identificació dels aliments és el tancament dels envasos que els contenen. Només amb un bon tancament hermètic evitarem fuites i encreuaments.

Elaboració

• Higiene: és imprescindible que totes les persones que manipulen els ingredients extremen les mesures de neteja. Si s’utilitzen guants, és recomanable que siguen de vinil i que s’evite el làtex.

• Controlar els ingredients bàsics: hi ha aliments que utilitzem com a base de la major part de receptes: oli, sal, llet… A l’hora de cuinar per a diferents necessitats alimentàries, cal tindre en compte que esta classe d’aliments són exclusius per als menús “lliures de...”. No els hem d’aprofitar per a diferents preparacions.

• Evitar la dispersió: és important controlar i separar els utensilis utilitzats perquè l’al•lergen no es disperse.

 

Bloque 2

Servici

TTot l’esforç pot ser debades si no es mantenen totes les precaucions fins a l’últim moment: la taula. Convé revisar tant els utensilis de cada comensal com els de servir, sense oblidar els adobs o els plats “per a compartir”. 

Per exemple, si es duen a taula condiments per a adobar els aliments al gust, estos també han d’estar ben diferenciats per a evitar equivocacions.

Principals al•lèrgens en els aliments

Origen animal

 Llet i productes lactis
• Ous i derivats
• Peix
• Marisc
 

Origen vegetal

Lleguminoses (soja, cigrons, cacauets)
• Cereals
• Fruita seca
• Espècies (sèsam, mostassa)

Additius alimentaris

• Colorants
• Conservants

Comentaris (10)
MARIA ANGELES MORA 20 Abril 2026
Buen artículo
MARIA ANGELES MORA Hace 1 month 3 weeks
Buen artículo
MARIA LUISA CALATAYUD 19 Abril 2026
Interesante artículo
MARIA LUISA CALATAYUD Hace 1 month 3 weeks
Interesante artículo
MARTA ARRUFAT 19 Abril 2026
Guia molt útil
MARTA ARRUFAT Hace 1 month 3 weeks
Guia molt útil
Profile picture for user CONSUM_caf2c5d829f147e9a3c8a8b8de9d90fa
maria r. 16 Abril 2026
Una guía muy útil. En la cocina, despensa y frigorífico hay que respetar unas normas básicas para evitar contaminaciones.
Profile picture for user CONSUM_caf2c5d829f147e9a3c8a8b8de9d90fa
maria r. Hace 1 month 3 weeks
Una guía muy útil. En la cocina, despensa y frigorífico hay que respetar unas normas básicas para evitar contaminaciones.
MIGUEL ANGEL HAYA 14 Abril 2026
Guia para aprender algo nuevo
MIGUEL ANGEL HAYA Hace 1 month 3 weeks
Guia para aprender algo nuevo
SILVIA PECORARA 05 Abril 2026
Súper interesante.
Muy buen artículo
SILVIA PECORARA Hace 2 months
Súper interesante.
Muy buen artículo
Editat
MARISA ARRUFAT 31 Març 2026
Interessantíssim
MARISA ARRUFAT Hace 2 months 1 week
Interessantíssim
MARTA ARRUFAT 30 Març 2026
Buen artículo
MARTA ARRUFAT Hace 2 months 1 week
Buen artículo
MARISA ARRUFAT 31 Març 2026
Molt top!!!
MARISA ARRUFAT Hace 2 months 1 week
Molt top!!!
ISABEL RECUBENIS 20 Març 2026
Una buena organización previa, con su debido tiempo y dedicación, suele ser la clave de todo.
ISABEL RECUBENIS Hace 2 months 3 weeks
Una buena organización previa, con su debido tiempo y dedicación, suele ser la clave de todo.
Modal Register