WEB ACCESSIBLE

ATENCIÓ AL CLIENT

ACCÉS Socis-Clients

  • Benvinguts
    • Bienvenidos
    • Welcome
  • Bienvenidos
  • Welcome
Consum
ConsumConsum
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte

Consum va facturar 1.942,9 milions d’euros en 2014, un 5,6% més que en l’exercici anterior

You are here:
  1. Home
  2. Uncategorized @va
  3. Consum va facturar 1.942,9 milions…
29 April, 2015
  • Va obtindre uns resultats de 34,1 milions d’euros, un 6% més
  • Va augmentar la plantilla en 472 persones, fins als 11.449 treballadors
  • Va fer inversions per valor de 90,4 milions d’euros destinats a l’obertura de 35 nous a supermercats i l’adequació de la xarxa logística

València, 29 d’abril de 2015.- La Cooperativa Consum va facturar 1.942,9 milions d’euros en 2014 (des de l’1 de febrer de 2014 fins al 31 de gener de 2015), un 5,6% més que l’exercici anterior.  Els  resultats  es  van  situar  en  34,1  milions  d’euros,  un  6%  més.  Este  bon comportament es deu a l’augment de la confiança dels clients, ja que la seua participació en les seccions de frescos ha augmentat un 7%.  Les inversions van ascendir a 90,4 milions d’euros, destinades, principalment, a la posada en funcionament  de  la  primera  fase  de  la  Unitat  Logística  de  Consum  a  la  Zona  Franca  de Barcelona  i  al  creixement  i  la  renovació  de  la  xarxa  comercial.  Es  van  obrir  35  nous supermercats (14 centres propis Consum o Consum Basic i 21 franquícies Charter), se’n van reformar  9  i  es  va  ampliar  el  nou  model  de  perfumeria  assistida  a  38  tendes  més,  amb  la qual cosa ja són 170 els centres amb esta secció. Actualment, Consum compta amb un total de 646 supermercats (més de 500.000 m2), 428 de propis i 218 de franquiciats, situats a la Comunitat Valenciana, Catalunya, Castella-la Manxa, Múrcia, Andalusia i Aragó.  El creixement de la Cooperativa ha permés a Consum augmentar un 3% la quota de mercat nacional  per  superfície  fins  al  3,9%,  i  s’ha  situat  així  en  el  7é  lloc  del  rànquing  nacional d’empreses de distribució, de manera que ha millorat una posició respecte de 2013.  També en 2014, la Cooperativa ha mantingut el compromís amb els productes d’origen local. El 99,6% de les compres de Consum es fan a proveïdors nacionals i el 67%, a les comunitats autònomes on està present la Cooperativa.   Compromís, tal qual En 2014, la plantilla de la Cooperativa va augmentar en 472 persones, fins a assolir un total d’11.449 treballadors. D’estos, el 74% són dones i la mitjana d’edat és de 38 anys.  Des de 2008, any d’inici de la crisi econòmica, Consum ha creat més de 2.600 llocs de treball. Estes  xifres  parlen  d’ocupació  estable  i  de  qualitat,  ja  que  el  97%  de  les  persones  que treballen en Consum són socis, fixos  o socis en període de prova.  Tots ells participen en la propietat,  en  la  gestió  i  en  els  resultats  de  la  Cooperativa,  així  com  en  el  repartiment  de beneficis, que en 2014 va superar els 17,4 milions d’euros.  La  Cooperativa  va  invertir  6,8  milions  d’euros  en  la  seua  política  de  conciliació  familiar  i laboral,  xifra  que  representa  593  euros  per  treballador.  Des  de  la  implantació  del  Pla  de Conciliació  de  Consum  en  2007,  la  Cooperativa  ha  augmentat  la  productivitat  un  10%,  fet que ha permés la millora de la qualitat de vida en el treball i l’atracció i retenció del talent i ha reduït l’absentisme en un 38%.   A  més,  al  final  de  2014  Consum  va  aprovar  una  pujada  salarial  de  l’1%  per  al  personal operatiu de l’organització, un col·lectiu de més de 10.000 treballadors, el 89% de la plantilla, mantenint la retribució dels quadres i directius. Esta mesura de solidaritat retributiva, en la qual es va invertir 1 milió d’euros, contribuïx a reduir les diferències amb els índexs més alts i millorar la igualtat salarial d’homes i dones.  Per  ser  una  empresa  que  dóna  suport  i  fomenta  el  talent,  que  s’esforça  per  millorar  les pràctiques cap als seus treballadors i evolucionar constantment, en 2014 es van  reconéixer també  les  bones  condicions  laborals  de  la  Cooperativa  amb  el  certificat  Top  Employers,  un reconeixement a escala internacional que posiciona Consum entre les millors empreses per a treballar a Espanya.  Satisfacció, tal qual En 2014, el nombre de socis-clients de Consum es va situar en 2.405.951 de persones, un 11%  més  que  l’any  anterior,  la  qual  cosa  posa  de  manifest  el  bon  funcionament  del  model societari  de  la  Cooperativa  i  el  programa  d’avantatges  Món  Consum.  Amb  243.489  socis més, Consum es manté com la cooperativa amb més socis consumidors d’Espanya.   La  participació  en  les  vendes  dels  socis-clients  durant  l’exercici  ha  superat  el  76%.  A  més, s’han  beneficiat  de  descomptes  en  les  compres  per  un  valor  de  21,2  milions  d’euros,  93 milions els últims 5 anys, entregats en xecs que es poden canviar en la compra de qualsevol producte als supermercats. Els descomptes han augmentat un 1,4% en 2014,  fet que posa en  relleu  la  bona  acceptació  del  programa  Món  Consum,  que,  adaptant-se  als  hàbits  de compra de cada client, millora el model de relació de la Cooperativa amb els seus socis.   Esta  evolució  fa  costat  a  l’aposta  de  Consum  per  a  escoltar  i  atendre  les  necessitats  del client,  oferint  varietat,  qualitat  i  el  millor  preu  des  de  la  primera  unitat.  Destaca  així  la incorporació  de  284  noves  referències  de  marca  pròpia,  fins  a  arribar  a  un  total  de  1.867 productes, un 18% del total.

Solidaritat, tal qual Consum,  com  a  empresa  d’economia  social,  dirigix  els  esforços  a  col·laborar  amb  les persones que més ho necessiten, donant suport sempre als projectes de proximitat. En este sentit,  la  Cooperativa  va  donar  més  de  3.000  tones  d’aliments  en  2014,  un  67%  més  que l’exercici  anterior.  Estes  xifres  consoliden  el  Programa  “Profit”  de  Gestió  Responsable d’Aliments provinents del 100% dels supermercats, plataformes i escoles de frescos. Prop de 200 organitzacions col·laboren amb l’organització per fer arribar els aliments als qui més ho necessiten.  El programa “Profit” va suposar donacions per un valor de 6,7 milions d’euros durant 2014, un 11,6% més que l’exercici anterior.  Implicació, tal qual En  2014,  Consum  ha  realitzat  inversions  ambientals  per  valor  de  5,8  milions  d’euros, dedicats  a  continuar  amb  el  seu  Pla  d’Estalvi  i  Eficiència  Energètica.  Com  a  novetat,  les noves  obertures  disposen  d’un  model  pioner  d’instal·lacions  frigorífiques  de  temperatura negativa, alimentades amb CO2.  Els  últims  6  anys,  este  Pla  ha  permés  un  estalvi  de  15  milions  d’euros  i  una  de  les  seues peces clau ha sigut el model de supermercat ecoeficient, implantat ja en 305 centres  -xifra que  representa  el  71%  del  total  de  la  xarxa  pròpia-,  que  permet  un  estalvi  del  25%  en  el consum  elèctric  respecte  d’un  supermercat  convencional.  A  més,  el  65%  de  l’energia consumida en 2015 s’ha generat amb fonts renovables.  La  política  d’estalvi  energètic,  juntament  amb  el  control  del  transport  de  mercaderies  i, sobretot,  amb  la  incorporació  de  gasos  refrigerants  menys  contaminants  en  les  noves obertures, han contribuït a millorar la petjada de carboni de Consum en un 20% respecte de l’any anterior, fet que representa un gran avanç en la reducció de l’impacte ambiental de la Cooperativa.

 

Noticia PDF

29 April, 2015

Post navigation

PreviousPrevious post:Consum i BBVA impulsen la xarxa de franquícies CharterNextNext post:El 70% dels xiquets sap que deixar els llums encesos perjudica el medi ambient

Noticias relacionadas

Consum obri una nova tenda en el parc comercial de Massanassa
21 May, 2025
El director general de Consum, Antonio Rodríguez. ha presentat este matí els resultats de la Cooperativa de 2024.
Consum va facturar 4.707,3 milions d’euros en 2024, un 7,3% més que l’any anterior
7 May, 2025
Consum de Paiporta (Plaça de l'església)
Consum reobri l’última de les tres tendes afectades per la dana a Paiporta
24 April, 2025
Plataforma de Silla.
La plataforma logística de Consum de Silla obté el certificat Lean ISO 18404 que avala la sostenibilitat de la seua gestió
16 April, 2025
El Consum d'Algemesí (Avda. Generalitat) ha reobert hui les seues portes després de la dana.
  Consum reobri hui dos de les tendes afectades per la dana a Algemesí i Sedaví
10 April, 2025
Trabajadores del Consum de Villarrobledo (Albacete).
Consum oferix més de 3.500 llocs de treball per reforçar la seua plantilla a la campanya d’estiu  
7 April, 2025
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Xarxa Logística
  • Premsa
  • Contacte
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies

900 500 126
Atenció al client de Consum
Consum
Avís legal | Condicions d'ús | Condicions d'ús i privacitat particulars | Política de privacitat | Política de cookies | | Capital Social Voluntari | Xarxes socials | Declaración de Accesibilidad

© Copyright - Consum Cooperativa 2024