WEB ACCESSIBLE

ATENCIÓ AL CLIENT

ACCÉS Socis-Clients

  • Benvinguts
    • Bienvenidos
    • Welcome
  • Bienvenidos
  • Welcome
Consum
ConsumConsum
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte

Consum complix 40 anys i preveu superar els 2.000 milions d’euros de facturació enguany

You are here:
  1. Home
  2. Uncategorized @va
  3. Consum complix 40 anys i…
6 November, 2015

La Cooperativa estima una evolució positiva del negoci gràcies al seu model degestió sostenible, basat en les persones

 València, 6 de novembre de 2015-. Consum preveu superar els 2.000 milions d’euros de facturació durant l’exercici 2015, una xifra que podria elevar-se entorn al 5% respecte de 2014, quan va facturar 1.942,9 milions d’euros. El director general de Consum, Juan Luis Durich, explica, amb motiu del 40é aniversari de la Cooperativa, que “esta bona evolució respon a un model de gestió basat en les persones, en el qual s’escolta i es respon amb criteris  com  la  capacitat  d’elecció,  el  lideratge  en  productes  frescos,  els  preus  i descomptes personalitzats i el compromís social”. Esta bona evolució també respon a un lleuger  augment  del  consum,  fet  que  suposa  una  major  demanda  i  un  increment  de  la compra mitjana.  D’esta  manera,  Consum  es  convertix  en  la  segona  empresa  per  facturació  de  la Comunitat  Valenciana  i  una  de  les  que  més  ocupació  genera.  La  Cooperativa  tancarà 2015  amb  una  plantilla  superior  a  les  12.000  persones  i  preveu  continuar  amb  la  seua expansió i generació d’ocupació en 2016.   Actualment Consum compta amb una xarxa comercial de més de 650 supermercats i té previst obrir 10 supermercats abans del 31 de gener de 2016: 5 de propis a la Canyada- Paterna  (València),  Alfàs  del  Pi  (Alacant),  Bullas  (Múrcia)  i  2  a  València  capital;  i  5 franquícies Charter: 2 a la província de Barcelona (Esplugues de Llobregat i Calella) i 3 a les províncies de València i Castelló.  Més de 2 milions i mig de socis  La  Cooperativa  ja  ha  superat  els  dos  milions  i  mig  de  socis-clients,  fet  que  posa  de manifest  el  bon  funcionament  del  seu  model  societari  i  el  programa  d’avantatges  Món Consum.  Amb  estes  xifres,  Consum  es  manté  com  la  cooperativa  amb  més  socis consumidors d’Espanya i abona la seua aposta per escoltar i atendre les necessitats del client, oferint varietat, qualitat i el millor preu des de la primera unitat

Primers passos (1975-85) 600  socis-consumidors  obrin  el  primer  supermercat  Consum  a  Alaquàs  (València).  Estos primers  supermercats  són  xicotets,  d’entre  200  i  400  m2,  implantats  en  plantes  baixes d’edificis i es van obrint tendes al barri de Sant Marcel·lí, a Catarroja, Quart…, a la província València.  En  esta  etapa  també  es  va  créixer  a  través  de  l’absorció  d’unes  quantes cooperatives  valencianes  xicotetes,  com  l’Enguerina  (Enguera)  o  la  de  l’Olleria,  i  es  van produir les primeres compres d’empreses, com CostePrix, que tenia supermercats a Alaquàs, Torrent  i  altres  localitats.  En  1981,  com  que  la  cooperativa  de  consumidors  anava  creixent, també en treballadors, estos últims hi entren a formar part com a socis de ple dret, i Consum es convertix  en una  cooperativa polivalent de socis treballadors i  socis consumidors, com és hui en dia.  Inici del creixement (1987-1992) La Cooperativa fa un salt qualitatiu molt important amb un creixement substancial a través de la  compra  d’empreses  com  Vegeva,  Ecoben,  Alihogar  i  Jobac  a  la  Comunitat  Valenciana,  i Disbor i Distac a Catalunya. En esta etapa,  per la gran diversitat de mides de supermercats, fruit de les distintes adquisicions, s’augmenta la superfície mitjana de les tendes fins als 800 m2 i comença a haver-hi supermercats amb pàrquing per a clients.

Consolidació del model (1992-2004) És  una  etapa  decisiva  on  s’establix  un  model  de  supermercat  estàndard  per  a  tota  la  xarxa Consum. En esta etapa es va fer una reestructuració de departaments. És l’etapa en la qual es va crear el Grup Eroski. Va ser una època de gran activitat i creixement a escala nacional i Consum comença a implantar els primers supermercats de 1.000 m² amb servici de pàrquing inclòs, que fins aleshores no tenien.  Impuls (2004 fins hui)  Després  de  l’eixida  del  Grup  Eroski  en  2004,  Consum  posa  en  pràctica  una  expansió ambiciosa  i  molt  professionalitzada,  basada  en  un  creixement  orgànic  (de  supermercats propis)  i  a  través  de  l’adquisició  d’altres  empreses:  en  2007  va  adquirir  més  de  53  tendes Supersol  a  Catalunya  i  63  tendes  Caprabo  repartides  per  la  Comunitat  Valenciana,  Múrcia, Castella-la Manxa i Andalusia, i en 2010 va comprar 21 tendes a Vidal Europa i 1 a Eroski a la Comunitat  Valenciana.  En  2008  es  va  inaugurar  la  seu  de  Consum  a  Silla.  En  esta  etapa s’implanta el model  de supermercat de  1.500-1.800 m² de sala de venda, amb  pàrquing en tots i, en gran manera, en edificis exempts i amb tot tipus de seccions, apostant pels frescos i servicis al consumidor, a més de noves seccions com la de Perfumeria, Basar i Mascotes, amb marques exclusives.  Es tracta de supermercats moderns,  còmodes i  amplis, amb les últimes tecnologies ecoeficients i amb bons accessos. També es du a terme una reorganització interna de la Cooperativa, d’acord amb la vocació de servici al soci.  Aleshores  s’estructuren  les  tres  ensenyes  de  Consum:  Consum,  Consum  Basic  i  les Franquícies  Charter.  Amb  la  franquícia  Charter,  Consum  complix  l’objectiu  social  de  donar servici a les xicotetes poblacions i barris urbans que no disposen de població suficient per a la implantació  d’un  gran  supermercat,  però  que  necessiten  una  bona  instal·lació  per  a  fer  les compres  diàries.  En  paral·lel  a  este  creixement  en  xarxa  de  tendes,  Consum  es  dota d’instal·lacions de logística al Prat de Llobregat i  la Zona Franca de Barcelona (Catalunya), a Las  Torres  de  Cotillas  (Múrcia)  i  la  sitja  automatitzada  de  Silla,  amb  el  Magatzem Automatitzat d’Alta Rotació (València).  La  trajectòria  de  Consum  en  estos  40  anys  demostra  que  ha  sabut  emprendre  per  a  crear riquesa  als  territoris  on  està  implantat,  tant  en  èpoques  difícils  com  en  les  de  bonança,  i sempre creant ocupació estable i de qualitat, fins i tot a costa de sacrificar resultats, com va ocórrer en 2012.

 

Descargar nota de prensa

6 November, 2015

Post navigation

PreviousPrevious post:CONSUM INAUGURA LA PRIMERA “OFICINA DE COMPLEXOS PERDIDOS” D’ESPANYANextNext post:Consum puja l’1% el salari a tota la plantilla

Noticias relacionadas

Consum obri una nova tenda en el parc comercial de Massanassa
21 May, 2025
El director general de Consum, Antonio Rodríguez. ha presentat este matí els resultats de la Cooperativa de 2024.
Consum va facturar 4.707,3 milions d’euros en 2024, un 7,3% més que l’any anterior
7 May, 2025
Consum de Paiporta (Plaça de l'església)
Consum reobri l’última de les tres tendes afectades per la dana a Paiporta
24 April, 2025
Plataforma de Silla.
La plataforma logística de Consum de Silla obté el certificat Lean ISO 18404 que avala la sostenibilitat de la seua gestió
16 April, 2025
El Consum d'Algemesí (Avda. Generalitat) ha reobert hui les seues portes després de la dana.
  Consum reobri hui dos de les tendes afectades per la dana a Algemesí i Sedaví
10 April, 2025
Trabajadores del Consum de Villarrobledo (Albacete).
Consum oferix més de 3.500 llocs de treball per reforçar la seua plantilla a la campanya d’estiu  
7 April, 2025
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Xarxa Logística
  • Premsa
  • Contacte
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies

900 500 126
Atenció al client de Consum
Consum
Avís legal | Condicions d'ús | Condicions d'ús i privacitat particulars | Política de privacitat | Política de cookies | | Capital Social Voluntari | Xarxes socials | Declaración de Accesibilidad

© Copyright - Consum Cooperativa 2024