BASES DE LA PROMOCIÓ EN LA COMUNITAT MÓN CONSUM
PRIMERA – Finalitat de la promoció.
Incentivar la participació dels socis clients en Món Consum.
SEGONA – Empresa responsable de la promoció.
“CONSUM, S. COOP. V. (d’ara en avant, CONSUM), amb domicili social a Silla (València), Av. d’Alginet, núm. 1 i amb NIF: F-46078986, inscrita en el Registre de Cooperatives de la Comunitat Valenciana, Oficina Central, amb el número CV-20, i inscrita en el Registre Mercantil de València, al Tom 6.003, Llibre 3.309, Secció 8a, Foli I, Full número V-58.748, inscripció 1a. Entitat a la qual s’han d’adreçar totes les comunicacions i notificacions relatives al desenvolupament la promoció.
TERCERA – Període de participació.
El període de participació de les promocions serà continu, estan vigents en la web fins que CONSUM decidisca eliminar-les o modificar-les i modificarà, si és el cas, estes bases.
QUARTA – Legitimació per a participar.
Podran participar en estes promocions: els socis clients i altres usuaris de la web no socis però que estiguen registrats (encara que, per a obtindre els premis, serà condició essencial ser soci client, no així per a participar en moltes de les accions).
QUINTA – Àmbit i naturalesa.
Esta promoció és gratuïta i es desenvoluparà al territori peninsular d’Espanya.
SEXTA – Mecànica.
En primer lloc, els socis clients i altres usuaris no socis registrats han d’accedir a la pàgina web www.consum.es i connectar-se. Una vegada dins de la pàgina, podrà:
- Compartir les seues creacions en la cuina en forma de receptes i compartir-les amb tota la Comunitat.
- Els socis clients poden participar en la promoció “Prova i opina”, en la qual poden sol·licitar mostres gratis dels productes que s’oferiran quinzenalment i, a més, podran compartir amb la comunitat l’opinió d’estos productes i compartir-la en xarxes socials. Per tot això, se’ls generaran punts.
- Si els usuaris de “Viure i viatjar” pugen fotos de viatges o fan comentaris, se’ls generaran punts.
- Participar comentant en receptes d’altres socis o en altres continguts de la web, compartir els continguts de la web en les xarxes socials: receptes, articles, ressenyes de celler, trucs de drogueria, etc.
Amb totes les accions que fan els usuaris i les interaccions amb estes accions per part de la resta de la Comunitat, s’aconseguiran diferents punts que, posteriorment, els socis clients podran bescanviar per regals experiencials o donar-los a diferents ONG.
Els no socis registrats poden participar en totes les interaccions excepte en “Prova i opina” i “Viure i viatjar” i no poden bescanviar les recompenses.
SÈPTIMA – Puntuacions.
Els membres aconseguiran punts per les accions que facen o les reaccions a estes accions per part de la resta de la Comunitat.
Hi ha 2 tipus d’accions: les que fan referència a Participació i les referents a Reconeixement. Les accions que contribuïxen al reconeixement són les que es tindran en compte per a obtindre medalles.
La llista de les funcionalitats es proporciona només a títol orientatiu. El lloc web es reserva el dret a afegir o suprimir funcionalitats i variar els punts assignats, de manera temporal o definitiva, sense el consentiment de l’usuari.
- Limitacions
Des de CONSUM es fomenten les bones pràctiques i una participació en la comunitat de qualitat i sostinguda en el temps. És per això que els punts que un soci rep per compartir contingut en xarxes socials estaran limitats mensualment i es podran aconseguir únicament 50 punts al mes. Passada esta xifra, l’usuari podrà continuar compartint contingut en xarxes socials, però ja no en serà recompensat.
El mateix ocorrerà amb els “m’agrada” o valoracions donades o rebudes: 1 punt per “m’agrada” assignat i 5 per “m’agrada” rebut, limitat a 25 punts màxim al mes. En relació amb la valoració del vi, la puntuació obtinguda serà de 5 punts amb un límit màxim de 25 punts mensuals.
Respecte dels punts obtinguts per pujar receptes, es limitarà a 50 setmanals obtinguts en la primera recepta pujada.
També es limiten els punts que un usuari rep per respostes als comentaris i a qui els fa, i el limita a l’assignació de 20 punts al primer comentari mensual.
A continuació, s’adjunta taula descriptiva de les puntuacions obtingudes segons les diferents accions fetes.
Secció | Accions | PUNTS | Comentaris |
---|---|---|---|
Participació | Afegir foto de perfil | 20 | Només la primera vegada |
Participació | Emplenar perfil amb interessos. Per exemple : esport, productes ecològics, cuina, vi, bellesa, infantil… | 20 | Només la primera vegada |
Participació | Completar perfils de xarxes socials | 20 | Només la primera vegada |
Receptes | Publicar recepta amb ingredients + foto | 50 | Es donen punts a 1 recepta per setmana i usuari |
Receptes | Comentar receptes | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Receptes | Compartir receptes en xarxes socials | 5 | Màxim 50 punts al mes |
Receptes | Fer "M’agrada" a la recepta d’un usuari de Consum | 1 | Màxim 25 punts al mes |
Receptes | Rebre el comentari d’una recepta | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Receptes | Rebre resposta a un comentari | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Receptes | Rebre un “M’agrada” en un comentari | 5 | Màxim 25 punts al mes |
Receptes | Rebre un “M’agrada” a una recepta pròpia | 5 | Màxim 25 punts al mes |
Entrenosotros | Fer "M'agrada" a un contingut d’Entrenosotros | 1 | Màxim 25 punts al mes |
Entrenosotros | Compartir contingut en xarxes socials | 5 | Màxim 50 punts al mes |
Entrenosotros | Comentar en Entrenosotros | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Entrenosotros | Rebre un comentari en un comentari propi | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Entrenosotros | Rebre un “M’agrada” en un comentari propi | 5 | Màxim 25 punts al mes |
Món Vinícola | Comentar (vi, maridatges, etc) | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Món Vinícola | Valorar un vi i fer-ne un comentari | 5 | Màxim 25 punts al mes |
Món Vinícola | Fer "M'agrada" a un vi | 1 | Màxim 25 punts al mes |
Món Vinícola | Compartir contingut en xarxes socials | 5 | Màxim 50 punts al mes |
Món Vinícola | Rebre un comentari a una ressenya pròpia | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Món Vinícola | Rebre un “M’agrada” en un comentari | 5 | Màxim 25 punts al mes |
Bellesa | Fer "M'agrada" a un contingut de Cuidarnos | 1 | Màxim 25 punts al mes |
Bellesa | Compartir contingut en xarxes socials | 5 | Màxim 50 punts al mes |
Bellesa | Comentar un producte | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Bellesa | Rebre un comentari a un contingut propi | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Bellesa | Rebre un “M’agrada” en un comentari | 5 | Màxim 25 punts al mes |
Llar | Fer "M'agrada" a un contingut de Cuidarnos | 1 | Màxim 25 punts al mes |
Llar | Compartir contingut en xarxes socials | 5 | Màxim 50 punts al mes |
Llar | Comentar un post o preguntar dubtes | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Llar | Rebre un comentari a un contingut propi | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Llar | Rebre un “M’agrada” en un comentari o truc/consell | 5 | Màxim 25 punts al mes |
Viure i viatjar | Fer "M'agrada" a un contingut de V&V | 1 | Màxim 25 punts al mes |
Viure i viatjar | Compartir V&V en xarxes socials | 5 | Màxim 50 punts al mes |
Viure i viatjar | Comentar una experiència V&V | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Viure i viatjar | Pujar fotos del viatge | 20 | 20 punts independentment del nombre de fotos |
Viure i viatjar | Rebre un comentari en un comentari propi | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Viure i viatjar | Rebre un “M’agrada” en un comentari | 5 | Màxim 25 punts al mes |
Prova i opina | Fer “M’agrada” en un comentari | 1 | Màxim 25 punts al mes |
Prova i opina | Compartir un producte en xarxes socials | 5 | Màxim 50 punts al mes |
Prova i opina | Comentar un producte | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Prova i opina | Rebre un comentari en un comentari propi | 20 | Només s’assignen punts al primer comentari |
Prova i opina | Rebre un “M’agrada” en un comentari teu | 5 | Màxim 25 punts al mes |
Màxim de punts mensuals per comentaris = 100
- Transferència de punts
Es permet la transferència de punts entre socis clients mitjançant el procés següent: “Mostrar Layer per a introduir l’adreça electrònica de la persona a qui es volen regalar els punts i la quantitat. Abans d’enviar el formulari, es comprova que l’adreça electrònica introduïda està en la base de dades registrada i que es tenen els punts que es volen transmetre; si no es verifica qualsevol d’estes dades, no es podrà continuar amb el procés. A continuació, es fa la transferència de punts d’un compte a un altre i s’avisa la persona receptora per correu electrònic que ha rebut punts de regal d’una altra persona”.
OCTAVA – Descripció del premi.
Els punts aconseguits es podran bescanviar per recompenses experiencials. Mensualment, es publicaran les recompenses i el nombre disponible segons el pressupost mensual.
Les recompenses podran variar, però sempre estaran disponibles en la pàgina corresponent del lloc web, seran inferiors a 300 € de cost i únicament podran bescanviar-les els socis clients.
Per a bescanviar una recompensa, el soci ha de tindre els punts que s’indiquen en la web. En el bescanvi, rebrà un bo per correu electrònic amb la confirmació, un codi promocional i el lloc web del proveïdor per a poder bescanviar el codi.
Cal tindre en compte les consideracions següents respecte del bo:
- Els bons no tenen valor monetari, no es poden bescanviar per diners en efectiu ni es poden vendre, intercanviar o substituir.
- Els bons tenen una data de caducitat que es comunicarà al soci client en el moment en què el reba. Fora del període de validesa, el codi ja no es podrà usar.
- El bo és personal i intransferible, solament la persona les dades personals de la qual consten en el bo podrà beneficiar-se’n.
- El bo només podrà ser utilitzat una vegada. Després de rebre la prestació a la qual dona dret, el bo quedarà inutilitzat.
Els punts també podran bescanviar-se per donacions a ONG que prèviament CONSUM haurà seleccionat i que es podran consultar en la web, amb la resta de recompenses. Els punts es transformaran en diners, a raó de 100 punts = 5 €. L’import donat pels diferents usuaris es farà arribar mensualment a les ONG seleccionades mitjançant vals de compra principalment, depenent de l’activitat que cada una faça.
NOVENA – Obtenció de medalles.
La comunitat oferirà una recompensa social basant-se en el valor que els altres li donen al contingut. Esta recompensa serà efectiva mitjançant l’obtenció de diferents medalles, que seran visibles en el perfil de cada usuari.
Estes medalles no equivalen ni es poden bescanviar per diners ni recompenses.
Les condicions per a aconseguir cada medalla són les següents:
Receptes
Coneixedor/a:
En aconseguir una d'estes 3 accions:
- Rebre 2 comentaris en cada una de les 3 receptes teues.
- Rebre 2 comentaris en cada una de les 3 receptes teues.
- Rebre 2 comentaris en cada una de les 3 receptes teues.
Expert/a:
En aconseguir una d'estes 3 accions:
- Rebre 2 comentaris en cada una de les 9 receptes teues.
- Que compartisquen 9 continguts únics teus de receptes.
- Rebre 5 “M’agrada” en cada una de les 9 receptes teues.
Gurú
En aconseguir una d'estes 3 accions:
- Rebre 2 comentaris en cada una de les 15 receptes teues.
- Que compartisquen 15 continguts únics teus de receptes.
- Que compartisquen 15 continguts únics teus de receptes.
Vinoteca
Coneixedor/a
- Rebre 5 “M’agrada” en cada una de les 5 ressenyes que hages fet.
Expert/a
- Rebre 5 “M’agrada” en cada una de les 15 ressenyes que hages fet.
Gurú
- Rebre 5 “M’agrada” en cada una de les 30 ressenyes que hages fet.
Bellesa
Coneixedor/a
En aconseguir una d'estes 2 accions:
- Rebre 2 respostes en cada un dels 2 comentaris teus en continguts de bellesa.
- Rebre 5 “M’agrada” en cada un dels 2 comentaris teus en continguts de bellesa.
Gurú
En aconseguir una d'estes 2 accions:
- Rebre 2 respostes en cada un dels 12 comentaris teus en continguts de bellesa.
- Rebre 5 “M’agrada” en cada un dels 12 comentaris teus en continguts de bellesa.
Expert/a
En aconseguir una d'estes 2 accions:
- Rebre 2 respostes en cada un dels 6 comentaris teus en continguts de bellesa.
- Rebre 5 “M’agrada” en cada un dels 6 comentaris teus en continguts de bellesa.
Llar
Coneixedor/a
En aconseguir una d'estes 2 accions:
- Rebre 2 respostes en el teu comentari de llar.
- Rebre 5 “M’agrada” en el teu comentari de llar.
Expert/a
En aconseguir una d'estes 2 accions:
- Rebre 2 respostes en cada un dels 3 comentaris teus en continguts de llar.
- Rebre 5 “M’agrada” en cada un dels 3 comentaris teus en continguts de llar.
Gurú
En aconseguir una d'estes 2 accions:
- Rebre 2 respostes en cada un dels 6 comentaris teus en continguts de llar.
- Rebre 5 “M’agrada” en cada un dels 6 comentaris teus en continguts de llar.
Viure&Viatjar
Coneixedor/a
En aconseguir una d'estes 2 accions:
- Rebre 2 respostes en el teu comentari.
- Rebre 5 “M’agrada” en el teu comentari.
Expert/a
En aconseguir una d'estes 2 accions:
- Rebre 2 respostes en cada un dels 3 comentaris teus.
- Rebre 5 “M’agrada” en 3 continguts teus.
Gurú
En aconseguir una d'estes 2 accions:
- Rebre 2 respostes en cada un dels 6 comentaris teus.
- Rebre 5 “M’agrada” en 6 continguts teus.
Participació
Coneixedor/a
- Aconseguir 175 punts de mitjana mensual els últims 3 mesos.
Expert/a
- Aconseguir entre 176 punts i 350 punts de mitjana mensual els últims 3 mesos.
Gurú
- Aconseguir 351 punts o més de mitjana mensual els últims 3 mesos.
DÈCIMA – Condicions dels premis:
- Acceptar estes bases legals i cedir els drets d’autor de les fotografies.
- Es podran guanyar tants premis com puguen bescanviar-se amb els punts obtinguts.
- Per a poder obtindre qualsevol premi serà imprescindible haver interactuat en les diferents accions que es proposen i haver obtingut els punts necessaris per a bescanviar-los.
- CONSUM no es responsabilitza de l’ús que faça l’agraciat del regal promocional.
- Es prohibix la comercialització i/o la venda del regal.
- Serà condició indispensable per a poder beneficiar-se de qualsevol dels premis, que les dades introduïdes en el procés de registre de soci client siguen veraces.
ONZENA – Eliminació de comentaris o fotografies Cancel·lació d’algun premi o declaració de “Promoció deserta”.
L’entrega efectiva del premi quedarà condicionada al fet que el guanyador complisca les condicions especificades en estes bases i a la veracitat de les dades facilitades quan es registre com a soci client. CONSUM es reserva el dret de descomptar tots els punts obtinguts per qualsevol participant sense avís previ que estime que no està complint les condicions de participació, està fent un mal ús o abús del sorteig, o a aquells que facen actes fraudulents (per exemple: compra o intercanvi de likes).
Igualment, CONSUM es reserva el dret de desestimar tot el contingut que puga (i) resultar contrari a les lleis, a la moral i a l’ordre públic; (ii) les ofensives, molestes o que menyscaben la imatge de CONSUM; (iii) els comentaris que tinguen caràcter d’activitat publicitària o d’explotació comercial; (iv) els que siguen de poc interés respecte dels temes de la promoció; o (v) no es tracte d’una recepta de cuina saludable. Estes participacions no seran vàlides i, per tant, no comptaran com a participació en esta promoció.
Seran descartats i no s’assignaran els punts corresponents als comentaris i imatges el contingut de les quals puga ferir la sensibilitat del lector.
Seran descartades i no s’assignaran els punts corresponents a les fotografies i receptes que no siguen originals ni propietat de l’usuari que les compartix.
Davant qualsevol dels casos esmentats en este punt, es podrà bloquejar l’usuari de fer accions en la comunitat.
CONSUM podrà declarar la promoció deserta sense que els participants tinguen acció per a reclamar-ho, en els casos següents:
- En cas que esta promoció no poguera fer-se, bé per fraus detectats, errors tècnics, o qualsevol altre motiu que no estiga davall del control de CONSUM, i que afecte el seu desenvolupament normal.
- Si els guanyadors dels premis no es poden localitzar o, localitzats, decidixen no acceptar el premi.
DOTZENA – Període de reclamacions.
El període de reclamacions finalitza als QUINZE (15) dies naturals transcorreguts des de la data de contacte amb el guanyador.
TRETZENA – Fiscalitat dels premis.
D'acord amb la normativa de l’impost sobre la renda de les persones físiques, els premis concedits per la participació en jocs, concursos, rifes o combinacions aleatòries vinculades a la venda o promoció de béns o servicis estan subjectes a retenció o ingrés a compte sempre que el valor del premi siga superior a 300 € (article 75-3-f) Reial decret 439/2007, de 30 de març, pel qual s’aprova el Reglament de l’IRPF, d’ara en avant, RIRPF).
En este cas, cap dels premis que es podran triar està valorat en més de 300 € i, per tant, tots es troben exempts de retenció o ingrés a compte d’IRPF. Això, sense perjuí de la tributació individual a què està obligat cada usuari, que serà a càrrec seu. Tots els impostos i taxes relacionats amb els regals d’esta promoció o les despeses addicionals motivades per demora o negligència per part del guanyador aniran a càrrec seu.
L’acceptació de les bases d’este sorteig suposa, automàticament, l’acceptació de la fiscalitat del premi.
CATORZENA – Cessió dels drets d’autor.
Els participants, amb l’acceptació d’estes bases, cedixen i transmeten a CONSUM, S. COOP. V. els drets d’autor i els corresponents drets d’explotació sobre els comentaris i fotografies publicades per a participar en esta promoció.
La cessió es fa sense límit temporal (és a dir, per termini indefinit), amb caràcter exclusiu, de forma totalment gratuïta i sense contraprestació de cap classe.
En este sentit, els participants reconeixen ser els legítims titulars dels drets d’autor que cedixen en este acte, conforme a la normativa en vigor, amb facultats plenes per a la cessió per qualsevol títol.
CONSUM podrà utilitzar la seua fotografia i/o comentaris de la publicació per a qualsevol ús que estime convenient, inclosa la publicació en altres suports diferents del de la promoció, com, amb caràcter enunciatiu, però no limitatiu, publicacions físiques o digitals diferents a les establides en la promoció.
El participant declara que la difusió i/o reproducció de fotografia no perjudica ni lesiona a tercers, i assumix personalment i expressament qualsevol responsabilitat que de la publicació de la fotografia es poguera derivar.
QUINZENA – Enviament de comunicacions específiques d’esta promoció:
S’enviaran comunicacions per correu electrònic als participants d’esta promoció per indicar-los els diferents premis o recompenses aconseguits. Estos correus no tindran contingut comercial, de manera que s’enviaran inclús en el cas que l’usuari haja marcat dins de les seues preferències de privacitat el “no enviament” de comunicacions comercials, ja que estes comunicacions es referixen a qüestions necessàries de la promoció i tenen la base legitimadora en l'acord/contracte, i per a l’execució i el desenvolupament de la promoció és necessari el tractament de les seues dades personals.
SETZENA.- Informació sobre protecció de dades.
- Qui és el responsable del tractament de les dades i les dades de contacte del delegat de Protecció de dades?
Identitat: CONSUM, S. COOP. V. (en avant, CONSUM)
Adreça postal: Av. d’Alginet, núm. 1, 46460-Silla (València).
Telèfon: 961974000/ 961974050
Adreça electrònica DPD: delegadoprotecciondatosconsum@consum.es
- Amb quina finalitat tractem les dades personals dels participants i quina és la legitimació per al tractament d’estes dades?
Com a participant, i, si és el cas, com a guanyador d’algun dels premis d’esta promoció, les seues dades es tractaran exclusivament per a la seua gestió correcta i per a gestionar l’entrega dels premis. En este cas, la base legitimadora per al tractament de les seues dades és l’execució d’un acord/contracte, i per a l’execució i el desenvolupament de la promoció és necessari el tractament de les seues dades personals.
- Durant quant de temps conservarem les seues dades?
Les dades personals proporcionades per a participar en esta promoció, seran suprimides una vegada finalitzada esta, i a tot tardar, en un termini màxim d’un (1) mes des d’este moment. Les dades dels participants que resulten guanyadors d’algun premi es conservaran durant el temps necessari per a gestionar-ne l’entrega correctament, així com per a atendre qualsevol qüestió que poguera ocasionar l’ús dels premis. Com que els participants cedixen els drets d’autor de les imatges que utilitzen per a participar en el sorteig, en cas que en estes imatges hi haja persones, les dades personals relatives a la imatge passaran a formar part d’un fitxer històric de Consum, i en qualsevol moment, es podran exercir els drets reconeguts a continuació.
- A quins destinataris es comuniquen les teues dades?
Consum cedirà les teues dades a les autoritats administratives, policials, fiscalia, jutjats i tribunals, cas de tindre obligació legal, i, sobre la base de la prestació d’un servici a CONSUM, diferents encarregats de tractament podran accedir a les teues dades únicament per a gestió i desenvolupar esta promoció, un dels quals és la plataforma EasyPromos.
- Quins drets tens quan ens facilites les dades?
L’interessat pot exercitar els drets d’accés, rectificació, supressió i oposició mitjançant l’enviament d’un escrit dirigit a CONSUM a l’adreça següent: Av. d’Alginet, núm. 1, 46460 Silla (València) o per correu electrònic a l’adreça del delegat de protecció de dades, indicant el dret que exercita i aportant una fotocòpia per les dos cares del DNI o document legal d’identificació de la identitat.
Així mateix, els interessats podran exercitar també els drets de limitació del tractament, portabilitat de les dades personals i dret a no ser objecte d’una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, incloent-hi l’elaboració de perfils.
En qualsevol cas, les persones interessades tenen dret a presentar una reclamació davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (d’ara en avant, AEPD), en particular, quan consideren que no han obtingut satisfacció per part de CONSUM en l’exercici dels seus drets.
La persona interessada pot posar-se en contacte amb l’AEPD mitjançant www.agpd.es o en l’adreça següent: C/ Jorge Juan, 6. 28001 – Madrid, i/o telèfon de contacte 912 663 517.
DESSETENA – Legislació aplicable.
Esta promoció es regix per la legislació espanyola vigent.
DIVUITENA – Acceptació de les bases i Fur.
La participació en esta promoció suposa l’acceptació íntegra d’estes bases i la submissió expressa de les decisions interpretatives que n’efectue el promotor. Els guanyadors i els protagonistes es comprometen a subscriure, en cas que se’ls sol·licite, un document escrit en què accepten tots els termes i les condicions de la promoció. Tots els conflictes que se susciten en aplicació d’estes bases, els resoldran els jutjats i tribunals de València, sense perjuí del fur que poguera correspondre per llei als participants.