WEB ACCESSIBLE

ATENCIÓ AL CLIENT

ACCÉS Socis-Clients

  • Benvinguts
    • Bienvenidos
    • Welcome
  • Bienvenidos
  • Welcome
Consum
ConsumConsum
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte
  • Inici
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Tenda en línia
  • Xarxa Logística
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies
  • Charter
  • Treballa amb nosaltres
  • Premsa
  • Atenció al client
  • Contacte

El 65% de les promocions que va fer Consum en 2022 van ser dones

You are here:
  1. Home
  2. Uncategorized @va
  3. El 65% de les promocions…
28 March, 2023
De esquerra a dreta, Mª Jesús Márquez, María Vilaplana, Isabel Moya i Guillermina Cano.

De esquerra a dreta, Mª Jesús Márquez, María Vilaplana, Isabel Moya i Guillermina Cano.

La Cooperativa ha reunit dones en llocs clau de l’organització en el huité encontre #DecirHaciendo amb el lema “La dona en la distribució: més enllà del vidre”

Set de cada deu ascensos fets en Consum durant l’any 2022 van ser dones. La xifra suposa un increment d’un 2% en el nombre d’ascensos de personal femení respecte de l’any 2021, i implica que el 65% de les promocions de la Cooperativa l’exercici passat van ser dones. En concret, dels 506 treballadors que van assumir més responsabilitat, 328 eren dones i 178, homes. A més, segons les últimes dades de la Cooperativa, les dones ja ocupen més del 55% dels llocs de comandament de l’organització, tal com ha comentat l’executiva de Comunicació Interna i Atenció Social de Consum, Guillermina Cano, durant el huité encontre #DecirHaciendo, organitzat per la Cooperativa sobre igualtat.

Les promocions de dones, el creixement sostingut en la incorporació a l’organització i l’assumpció de llocs amb més responsabilitat contribuïxen a seguir reduint la bretxa salarial entre homes i dones dins de Consum, un indicador que ha disminuït un 24% els últims 14 anys.

Amb el lema “La dona en la distribució: més enllà del vidre”, este matí la Cooperativa ha reunit dones en llocs clau de l’organització per a intercanviar experiències sobre la igualtat d’oportunitats en el sector, sense perdre de vista que més del 72% de la plantilla de treballadors de Consum són dones. Hi han participat Mª Jesús Márquez, executiva de Transformació Digital de Consum; María Vilaplana, directora de la tenda Consum de Godella; Isabel Moya, preparadora en la Plataforma de Congelats de Quart de Poblet, i Guillermina Cano.

“Tot i que les dones es consoliden cada vegada més en els llocs de comandament, encara hi ha una bretxa en la remuneració mitjana d’homes i dones. Les mesures ja implantades en el IV Pla d’igualtat tindran més efectes a llarg termini”, ha explicat Cano.

D’altra banda, Márquez ha incidit en la necessitat d’apostar per referents femenins. “Segons apunta l’Institut de la Dona, que hi haja persones en qui fixar-se és clau perquè les dones facen el pas. La falta de referents femenins en sectors com ara el tecnològic i la innovació encara és un dels motius principals pels quals moltes dones no s’animen a formar-se en estes carreres. Per tant, perquè hi haja més dones amb l’ambició de créixer en este camp és fonamental visibilitzar les dones que ja treballen”.

 

 

Formació i oportunitats

Les possibilitats de formació i de creixement professional que oferix la Cooperativa han obert les portes perquè els últims anys moltes dones de l’organització accedisquen a llocs de comandament, i més concretament, el seu Pla de potencials. Les dones ocupen el 55,3% del total de llocs de responsabilitat de l’organització, que inclou els càrrecs de directora, executiva, cap d’àrea i d’unitat. Unes xifren que creixen cada any.

Tal com ha explicat María Vilaplana, directora de la tenda Consum de Godella, la formació que reben els potencials està molt orientada al lideratge d’equips i al creixement personal. “Tens una visió molt més àmplia: una formació molt completa, més integral, més dirigida a les persones, i més centrada en el creixement personal, a augmentar el lideratge. És molt més inclusiva i integradora que fa uns anys. Està pensada tant per a ajudar el client com per a donar suport al treballador”,

La paritat en Consum és un aspecte que està en creixement, inclús en algunes àrees típicament masculines, com ara la logística en les plataformes, on ja treballen moltes dones. Este és el cas d’Isabel Moya, de la Plataforma Logística de Congelats de Quart de Poblet, que considera que encara hi ha molts mites per a derrocar sobre els anomenats “treballs d’homes”. “No soc l’única dona que treballa en la central de congelats, però sí que és cert que en la secció on treballe, que és la de masses, soc l’única dona. I també és cert que tinc una relació estupenda i que soc molt feliç ací dins. De fet, tal com he dit abans, durant els 7 anys que fa que treballe en la central hi han anat entrant moltes dones i crec que ja superem els homes en nombre. La nostra faena és molt física i es podria pensar que està més destinada als homes, però la realitat és molt diferent”, ha comentat Moya.

Avançar amb garanties

La Cooperativa té en marxa el seu IV Pla d’igualtat 2022-2025, amb l’objectiu de garantir la igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes en tots els àmbits de l’organització, per tal de generar un entorn lliure de discriminacions, essencialment, per raó de gènere. Este full de ruta arreplega mesures i accions relacionades amb l’accés a l’ocupació, la selecció i la contractació, la formació i el desenvolupament, la promoció, la política retributiva, la corresponsabilitat i les accions per a la prevenció de l’assetjament sexual i per raó de sexe. A més, inclou protocols de seguiment i d’avaluació per tal d’analitzar l’execució de les mesures fins al 2025.

 

Descarregar not de premsa

Descarregar tall de veu 

 

28 March, 2023

Post navigation

PreviousPrevious post:Consum dona 60.000 euros per als damnificats dels terratrémols de Turquia i SíriaNextNext post:Consum oferix més de 3.000 llocs de treball per a la campanya d’estiu, un 24% més que en 2022

Noticias relacionadas

Consum obri una nova tenda en el parc comercial de Massanassa
21 May, 2025
El director general de Consum, Antonio Rodríguez. ha presentat este matí els resultats de la Cooperativa de 2024.
Consum va facturar 4.707,3 milions d’euros en 2024, un 7,3% més que l’any anterior
7 May, 2025
Consum de Paiporta (Plaça de l'església)
Consum reobri l’última de les tres tendes afectades per la dana a Paiporta
24 April, 2025
Plataforma de Silla.
La plataforma logística de Consum de Silla obté el certificat Lean ISO 18404 que avala la sostenibilitat de la seua gestió
16 April, 2025
El Consum d'Algemesí (Avda. Generalitat) ha reobert hui les seues portes després de la dana.
  Consum reobri hui dos de les tendes afectades per la dana a Algemesí i Sedaví
10 April, 2025
Trabajadores del Consum de Villarrobledo (Albacete).
Consum oferix més de 3.500 llocs de treball per reforçar la seua plantilla a la campanya d’estiu  
7 April, 2025
  • Història
  • Missió, visió i valors
  • Òrgans de direcció, administració i control
  • Els nostres supermercats
  • Xarxa Logística
  • Premsa
  • Contacte
  • Canal Ètic, Sistema Intern d’Informació i Canal de Denúncies

900 500 126
Atenció al client de Consum
Consum
Avís legal | Condicions d'ús | Condicions d'ús i privacitat particulars | Política de privacitat | Política de cookies | | Capital Social Voluntari | Xarxes socials | Declaración de Accesibilidad

© Copyright - Consum Cooperativa 2024